AgnesC
Hej! Frra vren (tror jag) fick jag tips hr om en jttebra lnk, dr det framgick hur mnga veckor det tar frn sdd till "utplanteringsbar" planta. Vis av erfarenheten (ex.vis sdd av dahlior i januari!!), tnkte jag frska att i r s i rtt tid. Ngon som vet vad jag menar? Tror jag sett att en engelsk frfirma anger detta p sin hemsida, men vilken? Sen tror jag det var ngon hr p forumet som gjort en egen jttebra lista.
kerstin z5-6
stider p mnga ettringar
Betty
Lnk till Eva Sandstedts hemsida. Dr finns en stabell fr ettringar.

Databas som jag gillar: Seed Germination Database Perennials och Annual/Biennial Seed Germination Database

Frkultivering av grnsaker, frn sdd till plantering: Odla
Helen i Pite Zon 5
Jag har skrivit ngra frrd och stider i mitt sommarblommor-album rolleyes.gif /Helen
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...d=helen&aid=951
AgnesC
Det var definitivt Eva Sandstedts hemsida jag tnkte p, s bra! Tack fr de andra tipsen, kanske dax att brja gra egna anteckningar ocks, minnet r ju inget att frlita sig p, det r helt klart. Men s kper man ju p sig nya sorter varje r, framfr allt perenner som jag brjat tycka r det absolut roligaste att s och det r ltt att f lite panik nr man str dr med alla frpsar som helt pltsligt brjar komma frn alla mjliga hll!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon