Full version: ngrar jag mig?
Gsis
Kommer jag att ngra mig fram i vr om jag sr mina perennfrer i pluggbrtten? Ja, inte riktiga utan sna som granplantor sttt i. Jag brukar breds men nu har jag inte alls burkar s det rcker och d tnkte jag att det gick att s i vad jag har.

/sa
titti49zon6
Det gr skert bra,dom brttena r ju lite strre n pluggboxarna
Sjlv brukar jag s i pluggbrtten frn Lindbloms med 60 "hl" dom r ca 5x5x6 cm
rolleyes.gif
Det enda man skall tnka p r att inte s fr ttt, sen brukar jag stta plantjord blandad med perlit i botten och sjord med perlit lngst upp d behver jag inte skola om s fort OBS! det gller varmgroende frn rolleyes.gif
Kallgroende bredsr jag i burkar,krukor, godisldor eller annat lmpligt som jag stter i backar och stller ut,tcker med vv och dr fr dom st till vren eller tas in efter 6-9 veckor om jag har tid att ta hand om dom d annar fr dom gro ute till vren
Lycka till
Gsis
Det r det mina kallgroende som r p vg ut i pluggbrtten. Nu har jag velat hela dagen wacko.gif Ska, ska inte, ska laugh.gif
Frr fick jag alltid tag i bde burkar och champinjonldor i min lilla butik men den har lagt ner och nu r det coop kvar. Dr har man minsann inga bra att ha grejor till frsdd gratis vid utgngen inte sad.gif Fast jag undrar om allt jag ter p vintrarna verkligen ligger i pse laugh.gif

/sa
kerstin z5-6
njaa...du mste bestmma , men jag skulle inte ...fr jag har prvat ..o det var inte kul ...men jag har s vrkbrutna fingar och r drmed klumpig i min finmotorik .. det gr skert bttre fr dej

Knner du ingen som ter "engngsmicroportionsmat" ? sn dr mat man blir sjlvlysande av - ohmy.gif ohmy.gif
Finns en sort med svarta plastldor ovala -de r perfekta fr sdd biggrin.gif det r inte dafgrd -findus kanske ?minns inte ...
Har en trogen leverantr i en kollega smile.gif
Tomma karamelldor/lsgodis r lite fr stora, har prvat ibland att dela av dem med locken -men engngsmaldan r bst laugh.gif biggrin.gif
Gsis
Det blir till att stta upp en lapp p jobbet. Tack fr rden biggrin.gif

/sa
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon