Full version: Ångrar jag mig?
Gåsis
Kommer jag att ångra mig fram i vår om jag sår mina perennfröer i pluggbrätten? Ja, inte riktiga utan såna som granplantor stått i. Jag brukar bredså men nu har jag inte alls burkar så det räcker och då tänkte jag att det gick att så i vad jag har.

/Åsa
titti49zon6
Det går säkert bra,dom brättena är ju lite större än pluggboxarna
Själv brukar jag så i pluggbrätten från Lindbloms med 60 "hål" dom är ca 5x5x6 cm
rolleyes.gif
Det enda man skall tänka på är att inte så för tätt, sen brukar jag sätta plantjord blandad med perlit i botten och såjord med perlit längst upp då behöver jag inte skola om så fort OBS! det gäller varmgroende frön rolleyes.gif
Kallgroende bredsår jag i burkar,krukor, godislådor eller annat lämpligt som jag sätter i backar och ställer ut,täcker med väv och där får dom stå till våren eller tas in efter 6-9 veckor om jag har tid att ta hand om dom då annar får dom gro ute till våren
Lycka till
Gåsis
Det är det mina kallgroende som är på väg ut i pluggbrätten. Nu har jag velat hela dagen wacko.gif Ska, ska inte, ska laugh.gif
Förr fick jag alltid tag i både burkar och champinjonlådor i min lilla butik men den har lagt ner och nu är det coop kvar. Där har man minsann inga bra att ha grejor till frösådd gratis vid utgången inte sad.gif Fast jag undrar om allt jag äter på vintrarna verkligen ligger i påse laugh.gif

/Åsa
kerstin z5-6
njaa...du måste bestämma , men jag skulle inte ...för jag har prövat ..o det var inte kul ...men jag har så värkbrutna fingar och är därmed klumpig i min finmotorik .. det går säkert bättre för dej

Känner du ingen som äter "engångsmicroportionsmat" ? sån där mat man blir självlysande av - ohmy.gif ohmy.gif
Finns en sort med svarta plastlådor ovala -de är perfekta för sådd biggrin.gif det är inte dafgård -findus kanske ?minns inte ...
Har en trogen leverantör i en kollega smile.gif
Tomma karamellådor/lösgodis är lite för stora, har prövat ibland att dela av dem med locken -men engångsmalådan är bäst laugh.gif biggrin.gif
Gåsis
Det blir till att sätta upp en lapp på jobbet. Tack för råden biggrin.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon