frugb
Hej!
Jag sdde perenner fr frsta gngen frra ret och stllde ut. Det gick ver frvntan bra.

Funderar nu p hur jag ska gra. Det r 7-8 grader varmt redan vid 6 p morgonen.

Ska jag gra som frra ret och stlla ut nu och hlla tummarna fr att de inte gror?

Ska jag sa plantor in och ut frn FRYSEN ngra gnger - kanske ngra dygn ute, sedan frys ett dygn etc.

Vill helst breds och stlla ut lite strre byttor och inte hlla p med sm plastpsar i kylen.

Vad r bst?

Undrar bon som har haft en enda frostnatt sedan i somras.
titti49zon6
Stll dom fr all del inte i FRYSEN utan i kylen huh.gif
Tror att du kan ha dom ute om dom str skyddade frn regn och sol,lite svalare r det ju p ntterna
kristerh
jag skulle nog ha dem ute iaf, det mste ju komma ngra kyliga ntter, vintern r lngtifrn slut, eller r det vinter wink.gif
kerstin z5-6
Blir skert bra ute -nog kommer det ngon frostknpp snart -den kallaste perioden verkar ju ha flyttat sig mot februari
Frys r inte bra fr fr -finns ett ftal tex aconitum som grna vill ha ngra dagar med minus 4 annars r det just de vxlande lga temperaturerna som gr att fret gror sedan

Dremot tror jag att de som tnker frgro inne -ska lta sdderna st ute lngre n vanliga 5-6 v
frugb
Tack fr svar! D r det dags att s i helgen!!!

KUL!

Mvh frugb
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon