Hej!
Jag sådde perenner för första gången förra året och ställde ut. Det gick över förväntan bra.
Funderar nu på hur jag ska göra. Det är 7-8 grader varmt redan vid 6 på morgonen.
Ska jag göra som förra året och ställa ut nu och hålla tummarna för att de inte gror?
Ska jag ösa plantor in och ut från FRYSEN några gånger - kanske några dygn ute, sedan frys ett dygn etc.
Vill helst bredså och ställa ut lite större byttor och inte hålla på med små plastpåsar i kylen.
Vad är bäst?
Undrar öbon som har haft en enda frostnatt sedan i somras.
titti49zon6
10-01-2007, 11:49
Ställ dom för all del inte i FRYSEN utan i kylen
Tror att du kan ha dom ute om dom står skyddade från regn och sol,lite svalare är det ju på nätterna
kristerh
10-01-2007, 11:59
jag skulle nog ha dem ute iaf, det måste ju komma några kyliga nätter, vintern är långtifrån slut, eller är det vinter
kerstin z5-6
10-01-2007, 13:48
Blir säkert bra ute -nog kommer det någon frostknäpp snart -den kallaste perioden verkar ju ha flyttat sig mot februari
Frys är inte bra för frö -finns ett fåtal tex aconitum som gärna vill ha några dagar med minus 4 annars är det just de växlande låga temperaturerna som gör att fröet gror sedan
Däremot tror jag att de som tänker förgro inne -ska låta sådderna stå ute längre än vanliga 5-6 v
Tack för svar! Då är det dags att så i helgen!!!
KUL!
Mvh frugb
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.