frugb
Hej!
Jag sådde perenner för första gången förra året och ställde ut. Det gick över förväntan bra.

Funderar nu på hur jag ska göra. Det är 7-8 grader varmt redan vid 6 på morgonen.

Ska jag göra som förra året och ställa ut nu och hålla tummarna för att de inte gror?

Ska jag ösa plantor in och ut från FRYSEN några gånger - kanske några dygn ute, sedan frys ett dygn etc.

Vill helst bredså och ställa ut lite större byttor och inte hålla på med små plastpåsar i kylen.

Vad är bäst?

Undrar öbon som har haft en enda frostnatt sedan i somras.
titti49zon6
Ställ dom för all del inte i FRYSEN utan i kylen huh.gif
Tror att du kan ha dom ute om dom står skyddade från regn och sol,lite svalare är det ju på nätterna
kristerh
jag skulle nog ha dem ute iaf, det måste ju komma några kyliga nätter, vintern är långtifrån slut, eller är det vinter wink.gif
kerstin z5-6
Blir säkert bra ute -nog kommer det någon frostknäpp snart -den kallaste perioden verkar ju ha flyttat sig mot februari
Frys är inte bra för frö -finns ett fåtal tex aconitum som gärna vill ha några dagar med minus 4 annars är det just de växlande låga temperaturerna som gör att fröet gror sedan

Däremot tror jag att de som tänker förgro inne -ska låta sådderna stå ute längre än vanliga 5-6 v
frugb
Tack för svar! Då är det dags att så i helgen!!!

KUL!

Mvh frugb
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon