Full version: Fler formuvärdar?
e_sedell
Jag upplever att det tar lång tid att få svar på Göran och Ingemar, och orsaken till det, efter vad jag tror, är att de har väldigt mycket att göra.

Mitt förslag är helt enkelt att släppa in några nya moderatorer, några flitiga användare. Då skulle inte en urspårad diskution som t.ex. "hur hetros framhäver sin sexuallitet" få fortskrida så lång tid. En sådan diskution sprider enligt min mening lite dålig stämning i hela forumet. Moderatorerna ska också hjälpa till att svara på frågor om forumet och odla.nu. Denna avdelning finns men allt kanske man inte får svar på här, eller vill skriva här.
askar
Jag tycker att forumet är bra som det är. Inga extra forumvärdar behövs.
Vi är ju vuxna människor som skriver här... då tycker jag att vi har ett ansvar
å se till att hålla debatten på acceptabel nivå.
Sedan att det hettar till ibland, det är väl helt naturligt.
Konstigt vore väl annars. smile.gif
Forumfrågor brukar väl... vad jag upplevt... besvaras ganska omgående.
Frågor om Odla.nu kan du ställa t.ex via formulär som du hittar på startsidan.
Klicka på "Information" längst till höger så hittar du formuläret. smile.gif
e_sedell
Jo det är nog sant att vi ska klara diskutionsnivån, men som du själv skriver så gör vi inte alltid det. Dock kanske det inte är ett så stort problem, vad vet jag. Det va länge sedan jag var aktiv på odla.nu sisst, men nu har jag kommit in i sen sådan period igen =).

Jag har väntat på svar i några dagar nu, sisst tog det nog över en vecka. Kanske är lite gnälligt, men tycker inte det ska behöva ta så lång tid. Samma sak verkar ju gälla med att fixa buggarna. Men vad jag hört så jobbas det på en ny version - som skulle vart klar till jul.
AnitaO
Som forumanvändare måste man se sig som gäst i någons vardagsrum och uppträda hyfsat.
Håller med Askar om att vi måste ta vuxenansvar.
Har personligen inte upplevt att det har tagit särskilt lång tid att få svar på PM eller mail.
Rossi
Det är aldrig bra om "vanliga användare" är forumvärdar. Som forumvärd har du trots allt insyn i vem som ligger bakom varje anonym användare och en outtalad tystnadsplikt. Ska dessa användare även vara med i diskussionerna på sidan - som stundtals hettar till - så känns det inte så seriöst på något sätt.

Jag tycker att det fungerar bra som det gör och jag har i alla fall bara en enda gång - trots att jag är flitig skribent - behövt påkalla uppmärksamhet från forumvärdarna och det var när jag fick ett rejält, hotfullt påhopp.
anna_rispan
nej men om alla tog sig tid att verkligen fundera på vad det är som skiljer sig mellan vanligt liv o internet o att man måste hålla igen mer på nätet. vanligt hyfs räcker inte. man måste ha extra mycket hyfs på nätet har jag uppfattat det som.

o så verkligen strunta i sånt som känns provocerande. är det fula påhopp räcker det väl att pma de som sköter forumet o så får det vara bra. man behöver inte haka på.

Hoppas at du får svar på dina fråg e_sedell
e_sedell
Rossi: För att man får befogenheter som forumvärd behöver man inte få insyn. Systemet med vanliga användare som forumvärdar fungerar i andra forum.

Tänkte at det kunde underlätta lite för våra forumvärdar.
Men, tror vi slutar här. Verkar inte va någon som har samma åsikt.
Svante, zon 1
e-sedell, du är inte alls ensam om din åsikt. Jag tycker också att det vore en bra idé.

Frågan har dock diskuteras tidigare och det finns en ganska stark opinion mot mer aktiv moderering och att släppa in användare som moderatorer bland många av de aktiva på odla.nu. De ansvariga verkar inte heller så intresserade av ett sådant upplägg. Därför är det nog ingen större chans att det kommer att bli så.
malin72
jag måste säga att jag tycker att det går bra här...efter att skickat med till Ingemar idag så tog det inte ens 10 minuter innan han gick in och rensade...det tycker jag är bra smile.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 17-01-2007, 13:46)
jag måste säga att jag tycker att det går bra här...efter att skickat med till Ingemar idag så tog det inte ens 10 minuter innan han gick in och rensade...det tycker jag är bra smile.gif

Håller med, Ingemar fixar bort olämpliga inlägg tillräckligt snabbt, behövs inte fler moderatorer! smile.gif
Margith
Jag tycker att vi alla, på nåt vis, är "forumvärdar". Om du läser ett inlägg som stör dig, skicka då ett meddelande till Ingemar, håller han med dig så tar han bort det fort som blixten smile.gif

Jag har gjort det en gång, för 1 eller kanske 2 år sedan, när jag snubblade över ett sånt där barnsligt inlägg som bara innehöll könsord sad.gif
Vilket inlägg malin72 pratar om vet jag inte.

Vi måste ju förstå att Ingemar inte kan läsa vartenda inlägg, så fort det skrivs.
Jag tycker att det är vår skyldighet som forumanvändare att, inte bara hålla en trevlig nivå på inläggen, utan även att hjälpa honom. Sen är det han som bestämmer vad som ska vara kvar eller inte och jag tycker att han gör ett kanon-jobb!

Redigerat pga av dålig svenska...
malin72
det var ang cannabisen som jag tyckte spårade ur...den tog han bort helt inte bara låste...sen även ett inlägg som var ett persoligt påhopp på en med som jag såg idag den tog han också bort

väldigt bra tycker jag iallafall unsure.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Margith @ 17-01-2007, 14:26)
Jag tycker att vi alla, på nåt vis, är "forumvärdar".

Visst är det så smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon