Full version: Spara regnvatten.
ztinger
Hur länge kan man spara regnvatten? Det kanske aldrig ens blir dåligt? Jag tänkte spara i PET-flaskor till sommaren är det okej tror ni?
KURT
Det kan börja växa i dem, har man dem förvarade kallt och mörkt och använder rena flaskor så minskar man risken. Vad skall vattnet användas till?
mari_tres
Om man vill kan man ju även ta in och smälta snö/is, om det är så att det är kalkfritt vatten du vill ha.
smarrig
Det enda vatten som inte blir "dåligt" på kortare tid är ju destillerat vatten.
Men du kan ju sterilisera flaskorna ordentligt för att minimera risken för förökning av bakterier. Att spara ända till sommaren låter ju lite vanskligt, men som sagt, vi vet ju inte vad du vill använda vattnet till.

Hoppas du hittar någon bra lösning!
renate
Ingen bra lösning,det kommer väl regn till sommaren med och då kan man spara i stora dunkar.Regnvatten blir snabbt dåligt och slemmigt.Om du vill använder det nu går det bra.
ztinger
Okej då skippar jag att spara regnvatten. Jag tänkte helt enkelt vattna grönsakerna i sommar med det. Tack för svaren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon