Full version: Perennmix
Gåsis
Jag köpte perennmix från GN. Ja, jag vet det var dumt laugh.gif Men det kändes som om det var mest bara stockrosfröer i den sad.gif Är det någon mer som köpt just den och vet hur den brukar vara? Eller finns det något annat frö som liknar stockrosens? Den rackarn vill ju inte övervintra hos mig så det kändes ju måttligt kul att det var flest av just dom wacko.gif

/Åsa
kerstin z5-6
nej , ingen aning -jag köper aldrig mix inte ens av samma växtslag -det finns ju tex Hostamix osv ..

Anledningen är främst att man köper grisen i säcken " och att de blir omöjliga att namnge korrekt ..perenn sp. liksom smile.gif

men nu kan du ju testa stockros igen -pröva så dem sent typ maj o sätt ut
Fanns inte A kurdica med ?
Gåsis
Det klart man inte köper mixade fröer, det gör inte jag heller vet ja laugh.gif Egentligen....
Typ perenn ssp. tongue.gif
Men passa på att njuta, det är årets första frötabbe från min sida och snart kommer fler laugh.gif Jag funderar som värst på vilka jag ska göra i år tongue.gif

/Åsa
kerstin z5-6
LOL .. jag kommer nog artt välta nån dyrbar sådd ... så var det i fjol i alla fall
varför ramlar alltid de man är mest rädd om -opp o ner ...jag får nog banta ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon