Full version: Odlas CD-erbjudande,
mulle
Odla säljer nu en perenn-cd.
Jag undrar om den är någonting att ha?
1000 olika växter låter inte så mycket - jag har RHS perennbibel och där finns över 5000 perenner beskrivna. Men själva sökfunktionerna i det här programmet låter lite lockande.
Mulle
Ewa L
Jag vet att jag tittade och funderade på detta erbjudande för något halvår sedan, men jag använder långt hellre trädgårdslistorna på Allt om trädgård.

Där kan jag också selektera ex.vis "gula" och får dessutom andra odlares personliga kommentarer. De litar jag mer på.

Det var min kommentar. biggrin.gif
mulle
CITAT (Ewa L @ 11-01-2007, 11:49)
Där kan jag också selektera ex.vis "gula" och får dessutom andra odlares personliga kommentarer. De litar jag mer på.

Det visste jag inte, tack för upplysningen och kommentaren! Jag har bara gått efter namn på listorna men nu gick jag in och kollade sökningen - jag tror att CD:n förblir oköpt...
Mulle smile.gif
Alba
Här finns ett bildspel
Iza
Jaha, 390:- kronor fattigare. Jag tyckte det verkade vara bra program båda två.
fruberglund
Jag har den och tycker den är bra.
Ewa L
Fast det är klart, bildspelet var ju ganska säljande... unsure.gif Så programmet kan nog ha sitt värde. Inte minst för dem som inte föredrar att göra sin egen "databas".

1000 växter. Är det bara perenner eller är även annueller, träd och buskar med? I så fall är det verkligen inte mycket.
Lady Hamilton
Jag har programmet och jag har en del användning av det smile.gif
fruberglund
CITAT (Ewa L @ 12-01-2007, 07:17)
Fast det är klart, bildspelet var ju ganska säljande... unsure.gif Så programmet kan nog ha sitt värde. Inte minst för dem som inte föredrar att göra sin egen "databas".

1000 växter. Är det bara perenner eller är även annueller, träd och buskar med? I så fall är det verkligen inte mycket.

Perenner och lökväxter, inte träd och buskar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon