|
Jag loggade in på MSN som jag brukar och då står det i min ruta att jag inte har några kontakter på listan ännu. Tidigare idag var de där allihop. Jag testade att logga ut och in igen...samma sak!  Vad i helsefyr blir det så för? nån mer som råkat ut? Dem av er som vet med er att ni finns (fanns) på min lista förstår härmed varför jag lägger till er igen...om jag nu kommer ihåg mailadressen och lyckas med det förstås!
nämen va fasen...nu spökar det igen! Jag började lägga till första namn jag kom ihåg och plötsligt poppade listan upp igen! Är det MSN som spökar eller är det min hjärna som inte fick sova förrän mellan 9-12 imorse tro?
Är du ensam som använder MSN på datorn?
CITAT (AnitaGg @ 11-01-2007, 14:46) Är du ensam som använder MSN på datorn? Gubben har också men jag var inloggad på min. Min vanliga bild och namn fanns ju kvar. Och nu dök listan upp också som gubben ur lådan!
Det var säkert nåt tillfälligt fel bara
Det är nog MSN/Hotmail som spökar, jag har också råkat ut för det där en gång, dessutom har jag inte kunnat ändra mina kontakter på Hotmail på evigheter... Lägga till och ta bort går bra men inte lägga till MSN kontakter via Hotmail, måste göra det via MSN, dessutom har jag några i min lista på MSN som ser ut att inte finnas där på hotmailkontakterna...??? Blev lite virrigt det där, men men...
ja jag hoppas det. att det är tillfälligt alltså.
anna_rispan
11-01-2007, 14:54
nån som vet varför msn dubbelloggar kontakter. typ alla som jag har i kotakt listan ligger även med som en adressbok framför o så står det att kotakten ine har msn. även de som uppenbarligen har det...
CITAT (anna_rispan @ 11-01-2007, 14:54) nån som vet varför msn dubbelloggar kontakter. typ alla som jag har i kotakt listan ligger även med som en adressbok framför o så står det att kotakten ine har msn. även de som uppenbarligen har det...  så blev det för mig när jag uppgraderade till msn live. vet inte varför.
Farbror Blå
11-01-2007, 15:02
CITAT (anna_rispan @ 11-01-2007, 14:54) nån som vet varför msn dubbelloggar kontakter. typ alla som jag har i kotakt listan ligger även med som en adressbok framför o så står det att kotakten ine har msn. även de som uppenbarligen har det...  skumt
anna_rispan
11-01-2007, 15:03
Magdis: okej då är det nog samma för mig
FarbroBlå: ja skumt är ordet!
Jag har fått felmeddelanden flera gånger idag när jag har försökt att logga in så MSN verkar ha lite krågel idag.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 14:57) CITAT (anna_rispan @ 11-01-2007, 14:54) nån som vet varför msn dubbelloggar kontakter. typ alla som jag har i kotakt listan ligger även med som en adressbok framför o så står det att kotakten ine har msn. även de som uppenbarligen har det... :wacko: så blev det för mig när jag uppgraderade till msn live. vet inte varför. Vad är Msn Live ?
CITAT (Alba @ 11-01-2007, 15:25) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 14:57) CITAT (anna_rispan @ 11-01-2007, 14:54) nån som vet varför msn dubbelloggar kontakter. typ alla som jag har i kotakt listan ligger även med som en adressbok framför o så står det att kotakten ine har msn. även de som uppenbarligen har det...  så blev det för mig när jag uppgraderade till msn live. vet inte varför. Vad är Msn Live ? det är en uppgraderad version där man bl.a kan skicka meddelanden till kontakter som är offline o så får de dem när de loggar in.
anna_rispan
11-01-2007, 15:28
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 15:27) Vad är Msn Live ? det är en uppgraderad version där man bl.a kan skicka meddelanden till kontakter som är offline o så får de dem när de loggar in. ungefär som ICQ var hela tiden väl. massa funktioner i de senare messegneger som icq hade när jag skffade det. inna jag bytte till messenger
Alexander-VG-zon3
11-01-2007, 15:33
så hände mig med . och det var ett virus som gjorde så .
CITAT (flaxss @ 11-01-2007, 15:33) så hände mig med . och det var ett virus som gjorde så . paniiiiik! tänk om jag fått virus!
Här är det nog snarare Bugg i MSN:en. Gubben är datatekniker och toknoga med virusskydd, uppdaterar dagligen både brandvägg och virusskydd, kollar datorn efter skumma filer mm.mm... Inga virus här iallafall...
Alexander-VG-zon3
11-01-2007, 15:43
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 15:37) CITAT (flaxss @ 11-01-2007, 15:33) så hände mig med . och det var ett virus som gjorde så . paniiiiik! tänk om jag fått virus!  vill inte skrämmas . men mina kontakter försvann och kom igen å höll på sådär och sne kund ejag inte skirva heller . men när jag sen sökte och fcik veck virusen så funkade msn perfa .
CITAT (flaxss @ 11-01-2007, 15:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 15:37) CITAT (flaxss @ 11-01-2007, 15:33) så hände mig med . och det var ett virus som gjorde så . paniiiiik! tänk om jag fått virus!  vill inte skrämmas . men mina kontakter försvann och kom igen å höll på sådär och sne kund ejag inte skirva heller . men när jag sen sökte och fcik veck virusen så funkade msn perfa . Vet du vad viruset hette? Jag ska uppdatera Norton antivirus och köra det för säkerhets skull. Annars brukar det ske automatiskt med jämna mellanrum också.
Nu blev det samma sak igen men kontaktlistan kom upp igen när jag la till min egen mailadress.
*Stintan*
11-01-2007, 22:16
Är det inte så att man måste logga in med hotmailadressen på MSN live. Förut hade man väl ett användarnamn istället.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 20:30) Nu blev det samma sak igen men kontaktlistan kom upp igen när jag la till min egen mailadress. Har du bockat för "Kom ihåg mig" och "Spara mitt lösenord" Så har jag valt och behöver aldrig göra annat än klicka på Logga in
CITAT (askar @ 11-01-2007, 22:25) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 20:30) Nu blev det samma sak igen men kontaktlistan kom upp igen när jag la till min egen mailadress. Har du bockat för "Kom ihåg mig" och "Spara mitt lösenord" Så har jag valt och behöver aldrig göra annat än klicka på Logga in Ja och det är inte inloggningen som krånglar...jag kommer in i min msn-ruta men det står att jag inte har några kontakter på listan ännu o att man ska klicka på ett ställe för att lägga till kontakter. När jag lägger till en kontakt så poppar helt plötsligt alla mina tidigare kontakter upp igen också. Mycket skumt!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 22:33) CITAT (askar @ 11-01-2007, 22:25) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 20:30) Nu blev det samma sak igen men kontaktlistan kom upp igen när jag la till min egen mailadress. Har du bockat för "Kom ihåg mig" och "Spara mitt lösenord" Så har jag valt och behöver aldrig göra annat än klicka på Logga in Ja och det är inte inloggningen som krånglar...jag kommer in i min msn-ruta men det står att jag inte har några kontakter på listan ännu o att man ska klicka på ett ställe för att lägga till kontakter. När jag lägger till en kontakt så poppar helt plötsligt alla mina tidigare kontakter upp igen också. Mycket skumt!  Sånt har jag inte varit med om.. då vet jag inte vad det kan bero på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|