Full version: Hemsidan
cato
Hej!
Har suttit hela dagen och påtat med min hemsida. Jag tog ett antal bilder i somras, som jag tänkte att jag skulle föra in på sidan.
Efter att omarbetat bilderna till rätt format, flyttade jag in dem i min tidigare bildmapp. Sen fixade jag till sidorna med text.
Sidorna förde jag över till ftp-servern (telias). Därefter försökte jag ta hem den gamla bildmappen, men då detta inte gick, förde jag istället över den "nya".
När jag sen kollade på webben, fungerade sidorna, med de nya bilderna kom ej med.
Programmet jag använde var HtmlEdit´s FTP-program
Vet någon vad jag skall göra?
Hälsningar
Cato
Magdis
Har du laddat upp alla bilderna på ftp´n..bild för bild?
Gossen Ruda
Det är nåt vaj med telias hemsidor just nu, uppdateringar förs inte in. Jag uppdaterde mina 3 jan och än har det inte hänt något. Jag har inte orkat felanmäla, det brukar rätta till sig när det händer sånt men nu börjar jag bli irriterad.
AnitaO
Jag ser dina bilder nu.
Vilka bilder är det du saknar?
cato
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 16:02)
Har du laddat upp alla bilderna på ftp´n..bild för bild?

Hej Maggis!
Nej jag förde över hela mappen.
Fast jag har försökt att ta bild för bild också. Men det fungerade inte det heller.

hälsningar
Cato
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2007, 16:04)
Det är nåt vaj med telias hemsidor just nu, uppdateringar förs inte in. Jag uppdaterde mina 3 jan och än har det inte hänt något. Jag har inte orkat felanmäla, det brukar rätta till sig när det händer sånt men nu börjar jag bli irriterad.

Prova att skicka ut uppdateringarna igen.
Jag uppdaterade 6 januari och då funkade det.
cato
CITAT (AnitaGg @ 11-01-2007, 16:06)
Jag ser dina bilder nu.
Vilka bilder är det du saknar?

Om du går till sidan trädgårdsbilder, så fattas det många på slutet.
Endast ramen och texten har kommit med.

Hälsningar Cato
AnitaO
Hade du döpt mappen till någonting?
Det kan vara det som är problemet.
Skicka ut en av bilderna separat och testa om det funkar då.
cato
Ja, mappen har samma namn som första gången.
Avsikten var att ta hem den gamla, men det ju inte.

Hälsningar
Cato
AnitaO
Jag tror att du ska testa och skicka ut en bild separat för att se om det är som jag tror.
Skicka bilden till samma ställe där du har sidan trbilder.html så borde det funka sen.
Pirum
Telia är ibland sega med att registrera det man laddat upp på ftp. Men mer än någon dag ska det absolut inte ta. Men lite tid (timmar) är alltså 'normalt'.

Inser att ovanstående inte hjälper i detta fall, men det är ju många som har Telia, och det är inget ovanligt fel alltså.
cato
Ett hjärtligt tack till er som engagerat er i mina problem med hemsidan.

Jag har tyvärr ej lyckats byta ut bildmapparna, trots att att jag försökte att ta hem bild för bild.
Till slut gav jag upp och öppnade en helt ny sida. Då fick det lätt både att lägga ut och ta hem filer.
På nya sidan har jag lagt in närmare 200 bilder, så orken räckte inte till några andra större ändringar, som jag gärna ville göra. De får komma senare.

Hälsningar
Cato
AnitaO
CITAT (cato @ 13-01-2007, 22:07)
Ett hjärtligt tack till er som engagerat er i mina problem med hemsidan.

Jag har tyvärr ej lyckats byta ut bildmapparna, trots att att jag försökte att ta hem bild för bild.
Till slut gav jag upp och öppnade en helt ny sida. Då fick det lätt både att lägga ut och ta hem filer.
På nya sidan har jag lagt in närmare 200 bilder, så orken räckte inte till några andra större ändringar, som jag gärna ville göra. De får komma senare.

Hälsningar
Cato

Jobbigt att det blev så, men ibland kan det vara bästa lösningen att rensa allt och börja om på ny kula.
Bra att det gick att lösa på nåt sätt i alla fall.
Kan det ha varit så att ni hade fullt på den andra sidan.
Man har ju ett begränsat antal mb på varje sida hos Telia.
Gossen Ruda
Nu har det skett en liten förbättring på hemsidorna. Jag kollade igen med ftp:n och bilderna jag lagt upp fanns där men syntes inte från väbben. Då sände jag om alltihop och blixtsnabbt dök dom upp. Fantastiskt. Det är bara det att det går inte att radera nånting. Jag provade med att sända tillbaka det jag raderat och sen radera igen men dom syns ändå. SUCK. sad.gif
cato
Problemet med att inte kunna ta hem hela mappar känner jag igen.

Felet jag gjorde var nog att jag ville ta hem den gamla bildmappen och ersätta den med en ny version. Resultatet blev att jag hade 2 mappar inne.
Båda hade samma namn från början. Dock ändardes namnet på den nya mappen av sig själv då jag sände över den. Första bokstaven i mappnamnet ändrades från stor till liten bokstav, vilket gjorde att bilderna ej hittades och rutan blev tom. Jag försökte då ta bort bilderna en och en, men inte heller detta lyckades. Inehållet i filen försvann, men "skalet" fanns kvar.
Slutligen tröttnade jag och la in en ny sida. Samma problem uppstod i servern där bildmappens namn ändrades från stor till liten begynnelsebokstav. För att kunna se bilderna på webben fick jag sitta ta hem alla textfilerna och ändra bildmappsnamnet till liten bokstav på 192 ställen.
Jag har av detta lärt mig att när jag i framtiden skall lägga in nya bilder måste jag öppna bildmappen på servern med FTL-programmet och sedan lägga över bild för bild.

Hälsningar
Cato
AnitaO
Man lär så länge man lever smile.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon