Ti bee
Den hittade vi och avlägsnade idag. Inte helt utan respekt, måste jag erkänna. Den var majestätisk där den stod inne i skuggan, vilken gigant! Den förklarar säkerligen alla våra ständigt återkommande små tistelplantor över hela trädgården. Jag har ingen förhoppning om att vara kvitt allt bara för att vi tagit väck den, rotsystemet måste vara enormt och den skjuter väl bara upp någon annanstans istället. Men vi kommer att ge oss på den igen! Vilket mammamonster (i våra ögon)!
Kattmatte
I trädgården kan ingen höra dig skrika.....
VUB
rolleyes.gif ja visst är moderstisteln fantastisk!!!
... men visst, man vill ju få bort tistelbarnen från sin egen trädgård, så det är bara och "avverka"... sakta men säkert. denna sommar har jag tänkt mej låta modertistelns barn få gro i den del av trädgårdslandet som är kompost i år. de blommar ju så fantastiskt... har TÄNKT det, men vi får väl se hur länge jag står ut med att se de taggiga bladen...
/Ullagumman wacko.gif
Ti bee
unsure.gif
sleep.gif
unsure.gif
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon