niklaswik
Tydligen behöver inte militära lastbilar ha någon hastighetsregulator lika som vi civila behöver...

Observera min hastighetsmätare, maxhastigheten i sverige för lastbilar är 90km/h (på motorväg/motortrafikled utan släp).

Dessutom var den lastad med farligt gods, då kan man ju diskutera lämpligheten i att ligga på 100...
anna_rispan
rolleyes.gif Trist. Jag menar deras omkörning.
Farbror Blå
läskigt ju!
Man tycker de borde veta bättre

(Själv kört lastbil i lumpen och varit med om diverse hemska och skojiga äventyr..)
niklaswik
Ja, jag funderar fortfarande på vad han hade i tanken. Fick bråttom att hala fram mobilen när jag såg honom dyka ut i vänsterfil så jag hann inte kolla siffrorna på hans farligt-gods-skylt.

Eftersom det är en slamsugbil så är det antagligen nåt "skräp" där i, typ spillolja eller såna saker.

Nu tycker jag egentligen inte det är såååå farligt att ligga på 100 på den här vägsträckan med välsaltad bred väg men frågan är om han körde lika när motorvägen slutade, genom t.ex. Månkarbo och Björklinge..
netaave
CITAT (niklaswik @ 12-01-2007, 11:59)
frågan är om han körde lika när motorvägen slutade, genom t.ex. Månkarbo och Björklinge..

Det gjorde han säkert, 20 m från mitt sovrumsfönster.
Farbror Blå
Ja, jag funderar fortfarande på vad han hade i tanken. Fick bråttom att hala fram mobilen när jag såg honom dyka ut i vänsterfil så jag hann inte kolla siffrorna på hans farligt-gods-skylt.

Eftersom det är en slamsugbil så är det antagligen nåt "skräp" där i, typ spillolja eller såna saker.

Nu tycker jag egentligen inte det är såååå farligt att ligga på 100 på den här vägsträckan med välsaltad bred väg men frågan är om han körde lika när motorvägen slutade, genom t.ex. Månkarbo och Björklinge..

Inte hade han något bra i tankarna laugh.gif
netaave
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2007, 11:56)

(Själv kört lastbil i lumpen och varit med om diverse hemska och skojiga äventyr..)

Var gjorde du lumpen? smile.gif
niklaswik
CITAT (netaave @ 12-01-2007, 12:01)
frågan är om han körde lika när motorvägen slutade, genom t.ex. Månkarbo och Björklinge..

Det gjorde han säkert, 20 m från mitt sovrumsfönster.

Jaha, du får vinka nästa gång jag kör förbi... wink.gif Minst två gånger i veckan åt varje håll.
Pirum
En del lastbilar kör på rätt bra, på E6 är det inte ovanligt att se lastbilar pressa över 105. Jag är medveten om att hastighetsmätarna i bilar sällan visar helt rätt, men när jag körde från Strömstad så körde jag förbi 2 långtradare, jag låg i 120 och det segade ändå förbi, de låg på 110 precis. (på motorväg)
Rossi
Då skulle ni sett hur de körde i Tibet .... Den här bilden är från i somras. Vad tycker ni om omdömet i den omkörningen .....???? Jag kan berätta att allt gick bra. Fast vi såg en annan olycka där det låg en död man på vägen. Och lite senare låg det en lastbil på taket i vägrenen. De körde som dårar, rent ut sagt. Vägarna var dåliga och bussarna var dåliga. Man var faktiskt rädd när man åkte och ändå var detta den största och bästa vägen ....

anna_rispan
Hjälp! vilket lass. vilket möte!! tur att det gick bra den gången!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon