Maggan H
Köpte från Impecta 4 st dukar, lika i storlek och tjocklek som en wettexduk. ohmy.gif Det tyckte jag verkade lite konstigt så jag var bara tvungen att testa. I 2 skålar med vardera 1 l vatten, som krukmattan skulle kunna hålla, fick de ligga i en timme. Då hade krukmattan expanderat och höll 8½ dl vatten och var ca 2 cm tjock, det var en gelémassa mellan lagren i den, medan wettexduken höll 1½ dl. Så min teori att det skulle gå lika bra med selleri stöp direkt, så nu har jag beställt en omgång till, till mina kommande hanging baskets. biggrin.gif Pris 59 kr/ 4-pack
Lady Hamilton
laugh.gif Ibland är det så att "dyrast är bäst"................
men tack för att du delgav oss detta, då behöver inte vi göra samma misstag
Katti med torpet
Undrar hur de ser ut efter en säsong, kommer de gå att återanvända nästa år eller får du räkna dem som slit och släng?
"Håller" de vattnet eller droppar det av dem? Droppande hanging basket är ingen höjdrare så jag börjat täcka hela botten med tät plast annars rinner ju vattnet rakt igenom speciellt om jorden har hunnit torka upp lite.
Maggan H
Tveksamt om de kan återanvändas, rötterna kommer att växa in i duken. Kanske kan man skölja bort gelén och använda den. Droppar gör den inte, verkar hålla vattnet bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon