anna_rispan
Jag läser en blogg ofta. Där dök det upp en utmaning. Jag har ju ingen personlig blogg så då får ni gissa.

Det går ut på att dra fem påståenden o ni ska gissa vilket som inte stämmer. Jag tar inte några avslöjanden om mig själv, har sett några göra det. Jag gör en med kändisar.

1. Jag har tappat mitt program på en skolavslutning och böjt mig för att ta upp det. När jag reser mig igen så står Göran Persson, nu f.d statsminister precis bredvid mig.

2. Jag har flugit till Rom på samma plan som Kajsa Ingemarsson.

3. Jag har stått i kö bakom prins Carl-Philip och hans flickvän på HM.

4. Handlade kanelbulle samtidigt som Annika Lantz var inne på Pressbyrån

5. Var på krogen samtidigt som Robin Stiegmar. (han har varit i ICA-reklam bl.a.)

Vilket åker bort??? smile.gif

Förste o gissa rätt kan göra en egen??
Boxer
Nr 3 gissar jag smile.gif
Snöflinga
N:r 3 Tror inte Carl-Philip står i kö på HM wub.gif
Anma
Hmm... måste gissa på nr 1.
Kul grej! laugh.gif Har några dråpligheter på lager... laugh.gif
Alba
Jag gissar på 2.
anna_rispan
Kom igen gubbar!! Gissa på lite. Känns lite tråkigt o avslöja nåt så här tidigt i matchen!!! wink.gif sleep.gif

AnneR: spännande!
Alba
Let´ s Dance har börjat. Alla sitter nog vid TV.
anna_rispan
jaha!! okej, då får ni våndas till i morgon då kanske. för 21.00 ska jag kolla på Lewis. Kommisarie Morse efterträdare. smile.gif
Kathy
Jag gissar på att nr 5 ska bort.
LadyG
3 ska bort tror jag tongue.gif
Magdis
Jag tror på nr. 1 (att det inte stämmer alltså...borde väl ha sagt att jag inte tror på det då!) biggrin.gif
anna_rispan
Jag skulle väldigt gärna höra era motiveringar!!! wub.gif

Snart får jag kanske berätta hur det ligger till? Flera som vill göra en lista med annorlunda upplevelser kanske??
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 09:44)
Flera som vill göra en lista med annorlunda upplevelser kanske??

Jadå....jag kan nog tänka mig att göra en lista. smile.gif
anna_rispan
CITAT (Scrollan @ 13-01-2007, 09:55)
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 09:44)
Flera som vill göra en lista med annorlunda upplevelser kanske??

Jadå....jag kan nog tänka mig att göra en lista. smile.gif

Roligt!!! Ser fram emot det! Det verkar ju bussvårt. Den lista jag såg först var också svår. Jag gissade fel där. En anna lista hade helt galna saker. Man tro inte att folk är med om sånt överhuvudtaget. Mer än en grej liksom. biggrin.gif
Kathy
Hur går det då? När få vi veta vilket som är rätt och som ska bort? smile.gif
anna_rispan
Okej, jag kan avslöja att ni som har gisatt på alternativ.......3. Faktiskt har fel.

Jag och en kompis var på en stor HM i Stockholm och skulle leta fina bikinis. Jag tog ett varv i affären i min ensamhet. Det var väldigt lite folk i affären överhuvudtaget. Så såg jag en snygg kille som stod o hängde vid en klädställning. Jag tittade till och såg att det var Carl-Philip. (Jag tycker att han är snygg, fast mest på den tiden) Jag sprang in till min kompis i hytten o viskade vad jag sett. Sen när vi ställde oss i kö så hamnade vi precis bakom Carl-Philip och hans flickvän. Tokig som jag är så böjde jag mig ner för att "rätta till skosnörena" eller nåt. Då fick jag ta mig en riktig närtittning på prinsens vader.
Sen spanade jag o kompisen efter livvakterna. Men de syntes inga med svarta kavajer. rolleyes.gif

Men eftersom någon i Lassie-tråden sett drottningen på NK så betyder det ju att rör sig ute bland folk som vanligt. smile.gif
Kathy
Okej, då vet vi att alt 3 inte ska bort.
Sååå, vilket alt ska bort då.....? wink.gif
anna_rispan
Gör en lista den som vill! Jag vill också gissa nu!! biggrin.gif
Gillan
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:49)
Gör en lista den som vill! Jag vill också gissa nu!! biggrin.gif

blink.gif ohmy.gif Ska du gissa!!!! Men du vet väl redan svaret unsure.gif
anna_rispan
Jag skrev: gör en lista.....

om nån vill gissa mer på min lsita så får ni det. men det verkar som ingen vill det.

nu vill jag med gissa
Anma
Oki, här är min lista:

På macken i Norrskeidika kom Peter Dalle in stressad som sjutton och skulle ha hjälp att blåsa upp en baddoll.
Om han skulle ha badbollen själv eller om någon annan skulle ha den fick jag ingen uppfattning om...

På macken i Östhammar köpte Jan Gillou Aftonbladet och två korv med bröd.
Han stog där inne sedan och läste tidningen och åt korven. Jag sa hej bara av farten, kände ju igen han... sen kom jag på att jag inte kände honom...
Några dagar senare råkade vi vara på macken samtidigt igen och då sa han hej, precis som om han kände mig...

I Gamla stan gick jag med min svägerska och min man.
Vi diskuterade Karl-Einar Häckner.
Jag sa något i stil med att han e så äcklig med sin kondom genom näsan grej.
Av någon anledning vände jag mig om... Bakom gick Carl-Einar Häckner och såg sur ut...

En gång i Täby centrum krockade jag med Nanne Grönvall.
Den människan är så kort att jag missade henne!! (Jag är 156cm...)

För några år sedan såg jag Ian Wachtmeister sälja SodaStreamer på torget i Heby... Det var marknad där.

Det är en luring här för allt är sant, förutom att en grej är broderad till osanning... smile.gif
anna_rispan
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 15:04)
Av någon anledning vände jag mig om... Bakom gick Carl-Einar Häckner och såg sur ut...

hehe. det var en annorlunda variant. det känns lika knasigt alltihopa.
men jag chansar ändå på den här. vet inte varför. Carl-Einar Häckner ser säkert alltid sur ut o jag skule också kunna säga att han är äcklig. men jag gissar på den ändå. smile.gif
Gillan
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:56)

om nån vill gissa mer på min lsita så får ni det. men det verkar som ingen vill det.

nu vill jag med gissa

Förlåt, jag missförstog, wub.gif wub.gif
Anma
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 15:08)

hehe. det var en annorlunda variant. det känns lika knasigt alltihopa.
men jag chansar ändå på den här. vet inte varför. Carl-Einar Häckner ser säkert alltid sur ut o jag skule också kunna säga att han är äcklig. men jag gissar på den ändå. smile.gif

Det är alldeles sant, hela historien... Hände då kondomgrejen precis hade visats på tv en sådär 10-15 år sedan... biggrin.gif
anna_rispan
hehehe, jag minns en gång när han högg en gaffel i ögat. trodde jag en mikrosekund innan jag fattade att han höll ett ägg i handen som han högg sönder.

kan passa på att säga att du Anne R och Magdis som inte trodde på mitt alternativ 1 hade fel. Det har hänt.
anna_rispan
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 15:10)

nu vill jag med gissa

Förlåt, jag missförstog, wub.gif wub.gif

det är okej!! wub.gif
Kathy

nu vill jag med gissa

Men.........jag trodde du skulle avslöja det rätta svaret innan nästa lista kom upp? unsure.gif
Lady Hamilton
1. Jag har åkt motorcykel med Jerry Williams inne i en biograf salong
2. Jag har suttit fast i en hiss med Kicki Danielsson
3. Jag har fångat in hästar på rymmen med hjälp av Leif "loket" Olsson
4. Jag har varit med och vunnit Sveriges största travvinst på V65
5. Jag har blivit tillfrågad om jag ville låta en av våra katter medverka i en Beck film (Skarpt läge)

Vilket av detta är falskt?
Gillan
CITAT (Hamilton @ 13-01-2007, 18:07)
5. Jag har blivit tillfrågad om jag ville låta en av våra katter medverka i en Beck film (Skarpt läge)

Nr 1. är falskt unsure.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Nej Nr.1 är sann..........
Gillan
CITAT (Hamilton @ 13-01-2007, 18:18)
laugh.gif  Nej  Nr.1 är sann..........

Shiiit också!!! laugh.gif laugh.gif Bara för att jag för en gång skull gissade rolleyes.gif laugh.gif
anna_rispan
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 19:09)
1. Jag har tappat mitt program på en skolavslutning och böjt mig för att ta upp det. När jag reser mig igen så står Göran Persson, nu f.d statsminister precis bredvid mig.

2. Jag har flugit till Rom på samma plan som Kajsa Ingemarsson.

3. Jag har stått i kö bakom prins Carl-Philip och hans flickvän på HM.

4. Handlade kanelbulle samtidigt som Annika Lantz var inne på Pressbyrån

5. Var på krogen samtidigt som Robin Stiegmar. (han har varit i ICA-reklam bl.a.)

Vilket åker bort??? smile.gif

Förste o gissa rätt kan göra en egen??

Okej! Ingen gissade rätt. Det enda alternativ som ingen tog var alternativ 4. Jag har inte handlat kanelbulle på pressbyrån samtidigt som Annika Lantz var där.

Eftersom ngen gissade på det så skulle ju ingen bli nästa man på plan. Enligt min tanke. (Eftersom det kan bli rörigt med många listor att gissa på.)
anna_rispan
Oki, här är min lista:

På macken i Norrskeidika kom Peter Dalle in stressad som sjutton och skulle ha hjälp att blåsa upp en baddoll.
Om han skulle ha badbollen själv eller om någon annan skulle ha den fick jag ingen uppfattning om...

På macken i Östhammar köpte Jan Gillou Aftonbladet och två korv med bröd.
Han stog där inne sedan och läste tidningen och åt korven. Jag sa hej bara av farten, kände ju igen han... sen kom jag på att jag inte kände honom...
Några dagar senare råkade vi vara på macken samtidigt igen och då sa han hej, precis som om han kände mig...

En gång i Täby centrum krockade jag med Nanne Grönvall.
Den människan är så kort att jag missade henne!! (Jag är 156cm...)

För några år sedan såg jag Ian Wachtmeister sälja SodaStreamer på torget i Heby... Det var marknad där.

Det är en luring här för allt är sant, förutom att en grej är broderad till osanning... smile.gif

Det sista altenativet då???
Lady Hamilton
.........En gång i Täby centrum krockade jag med Nanne Grönvall.
Den människan är så kort att jag missade henne!! (Jag är 156cm...)....................

Det här gissar jag är "broderat" smile.gif
Alba
Oki, här är min lista:

han kände mig...

Peter Dalle är broderat
Anma
Dalle är alldeles sant...
Nanne är sant, fast jag urskuldar mig med att hon är liten, men det är hon ju...
Ian W är också sant, tro de eller ej... Han stog där i sin skepparkavaj och pratade sig varm över Sodastream...!!!:blink: laugh.gif laugh.gif

Så då är det ju bara Guillou kvar. Sant att han köpte korv o aftonbladet och åt det på macken. Det var bara en korv och jag sa inte hej...

Det där med Dalle var riktigt komiskt när han sprang om kring med badbollen, vi trodde först att det var nån sketchfilmning på g... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anma
CITAT (Hamilton @ 13-01-2007, 18:07)

4 tror jag inte på, för jag tror inte man kan vinna på spel... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Nr.4 Är sant- 13/4-91 var jag med o vann 7,2milj kr (vi var 100st som delade)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon