Betty
Nu är min 1:a pallkragerabatt äntligen klar. Det blev två på längden och två på höjden.
Jag målade dem både in- och utvändigt med täcklasyr, gångjärnen målades med rostskyddsfärg, sedan häftade jag fast byggplast på insidorna - jisses vad noga kanske ni tänker - men jag har tänkt att de ska hålla ett tag... rolleyes.gif
Maken hjälpte mej att fylla dem med totalt 20 st 50-liters säckar plantjord och fyra stycken 50-liters säckar kogödsel, pallkragar rymmer mer än man skulle kunna tro... blink.gif
Eftersom rabatten står på skuggsidan av huset (norr), så tyckte jag att det skulle passa bra med en "månskensrabatt".
På gavlarna satte jag olika funkior; Brokfunkia 'Univittata' och hybriden 'Wide Brim' på ena sidan och på andra sidan satte jag 'Patriot' och
'Sun Power'.
I bakre delen finns Trolldruva, Malört, dagliljan 'Moonlit Masquerade' och Astilbe 'Brautschleier'. I mitten satte jag sex st blomstertobak och längst fram hänger Helichryssum 'Petite' och 'Limelight' över kanten.
Bilder finns i mitt album. smile.gif
stina
Vad fint det blev! Jag har några pallkragar som jag samlat i ett hörn av trädgården och som jag odlar potatis, jordgubbar, dill, morötter, plocksallad, salladspurjo och perenner i. Har också kompost i pallkrage. Mina har jag målat faluröda som husen. Det blev faktiskt också fint. rolleyes.gif
Erika zon 4
Jättefint! Tänk vad mycket kul man kan göra med pallkragar! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon