anna_rispan
13-01-2007, 10:50
I går 21.00 var det Lewis på SVT1. Var det nån som såg det? Vad tyckte ni??
Jag tyckte det var helt okej. Komer nog att fortsätta kolla.
(Men varför kan det inte hålla ordning på siffror när de översätter fårn engelska!!! grr)
Monica M zon 4
13-01-2007, 16:35
Jag spelade in programmet och tänkte kolla på det i kväll efter På spåret. Jag älskar engelska kriminalserier och missade inte ett avsnitt av Morse.
RibesRubusVitis
13-01-2007, 17:46
Det var väldigt mycket bättre än jag befarat – ofta blir ju såna här avknoppningar bara en blek kopia av originalet. Men flera problem hade fått en intelligent lösning, som kontrasten mellan den intellektuelle Morse och den mer handfaste Lewis. Och musiken var lyckad, liksom Oxfordmiljöerna. Efter programmet såg jag på Google att Colin Dexter var med igen, denna gång som ”college porter”, gubben som visade poliserna vägen på universitetet.
På ett par utländska diskussionssajter tyckte en del att det var för många ”hints” och blinkningar till gamla Morse, och andra tyckte det var för många döingar på en gång.
Vill inte avslöja för mycket om någon ska titta senare, men det finns alltså fler aspekter att ta upp.
Helt ok, bättre än befarat som sagt.
Eva i Skåne
14-01-2007, 00:42
CITAT (RibesRubusVitis @ 13-01-2007, 17:46)
På ett par utländska diskussionssajter tyckte en del att det var för många ”hints” och blinkningar till gamla Morse
Det var just dessa som gjorde att det känns som en "naturlig" fortsättning, att Lewis tar över serien.
Så tyckte jag.
Jag kommer fortsätta titta. Kändes lika bra som de flesta engelska deckare.
Helt klart över förväntan!
Eva i Skåne
03-02-2007, 09:06
Har det gått fler avsnitt än det första??
Jag läser visserligen inte tv-tidningen särskilt noga, men jag har inte lagt märke till, eller hört nån prata om, fler avsnitt.
Jag trodde det var en serie som skulle börja gå.
RibesRubusVitis
03-02-2007, 10:02
Hittills är bara ”pilotavsnittet” färdiginspelat, det som sändes i England och USA förra året och i Sverige för några veckor sedan. Ytterligare tre delar uppges vara under arbete.
Eva i Skåne
03-02-2007, 19:31
Tack för svaret
Då är det bara att vänta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.