|
Rapchic
13-01-2007, 10:58
det finns ju dom som är bättre på att uttala http://www.youtube.com/watch?v=GVzJj9Bio5g
CITAT (Floppy @ 13-01-2007, 10:55) hehe.....ja......och efter det att hon bett om ursäkt...så kommer en till.  Ingen filmvana där inte.
CITAT (Rapchic @ 13-01-2007, 10:58) det finns ju dom som är bättre på att uttala http://www.youtube.com/watch?v=GVzJj9Bio5g Den filmsnutten är bara sååå underbar. "Hellooooo".
CITAT (Scrollan @ 13-01-2007, 10:53) Men usch för 2:an, alltså. Skulle bli galen av att ha en sådan skrikare hemma.
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 11:26) Men usch för 2:an, alltså. Skulle bli galen av att ha en sådan skrikare hemma. :wacko: :lol: Mer från samma kisse: 3. Ja, man har ju hört talas om bengal-vrål....DE kan visst låta när de vill......
CITAT (Scrollan @ 13-01-2007, 18:06) CITAT (Castea @ 13-01-2007, 11:26) Men usch för 2:an, alltså. Skulle bli galen av att ha en sådan skrikare hemma.  Mer från samma kisse: 3. Ja, man har ju hört talas om bengal-vrål....DE kan visst låta när de vill...... Tror du inte att det är "löpskrik"... eller vad det nu heter när katter löper? Det skulle nog inte jag orka lyssna på mer än några sekunder. De andra länkarna var ju jätteroliga... snacka om pratglada.
zaaritha
13-01-2007, 20:02
Rapchic: Precis så där lät Nicke, en katt jag hade som barn! Han la´sej på rygg o "sa" "oj-oj-oj", när det kom främmande hankatter! De blev så häpna då att de bara satte sej o glodde på honom.........
Jösses! Film nr 2 fick jag stänga av. Katterna här hemma höll på att flippa ur!
CITAT (Scrollan @ 13-01-2007, 18:06) CITAT (Castea @ 13-01-2007, 11:26) Men usch för 2:an, alltså. Skulle bli galen av att ha en sådan skrikare hemma.  Mer från samma kisse: 3. Ja, man har ju hört talas om bengal-vrål....DE kan visst låta när de vill...... Men bengisar står inte å skriker på det där viset De snacka en del och kan visa vilket humör de är på, men inte så där bedrövligt! Har tre stycken här hemma å inte ens en löpande hona (som kan var nog så jobbig) låter på det där viset. Å när de sover låter de inte alls .... snarkar möjligtvis
zaaritha
13-01-2007, 23:38
Bengaler, så vackra! Dyra, antar jag?
CITAT (Ramoth @ 13-01-2007, 23:05) Men bengisar står inte å skriver på det där viset De snacka en del och kan visa vilket humör de är på, men inte så där bedrövligt! Jag har aldrig skrivit att en bengal låter som kissen på filmen. Jag skrev CITAT Ja, man har ju hört talas om bengal-vrål....DE kan visst låta när de vill...... Fina är de i alla fall. Har haft turen att se några stycken på flera av utställningarna...och även hört röstprover.
CITAT (zaaritha @ 13-01-2007, 23:38) Bengaler, så vackra! Dyra, antar jag?  Kan vara dyra fortfarande, men vill man "bara" ha sällskapskatt kan det gå att få tag i bengis som inte kostar en hel förmögenhet. 5 - 6000:- om man har tur. (Att jämföra med 10 - 20 000:-) Har man tur kan man också hitta en trevlig omplaceringskatt. Men då ska man vara mycket uppmärksam på [I]varför[I] katten omplaceras.
Susanne i Linköping
15-01-2007, 22:47
Brorsan med familj köpte en bengalunge med skönhetsfel för 4000. Senare ringde uppfödaren om en något äldre omplaceringskatt som de fick gratis! Den första ungens skönhetsfel går f ö inte att se längre... nån som är avundsjuk?
CITAT (Susanne i Linköping @ 15-01-2007, 22:47) Brorsan med familj köpte en bengalunge med skönhetsfel för 4000. Senare ringde uppfödaren om en något äldre omplaceringskatt som de fick gratis! Den första ungens skönhetsfel går f ö inte att se längre... nån som är avundsjuk?  Säkert de som köpt och betalat upp till 22.000 kr för en av min syrra.
CITAT (askar @ 15-01-2007, 22:52) Säkert de som köpt och betalat upp till 22.000 kr för en av min syrra.  Åh, föder din syrra upp bengaler?  Har hon någon hemsida man kan kika på?
Vill du hitta mycket härliga bengisbilder, så slink in på Bengalforum och se dej omkring. Finns massor av bilder att frossa i. (Å trevliga bengalägare att prata med)
Helen i Skåne
16-01-2007, 16:18
CITAT (Scrollan @ 16-01-2007, 11:42) CITAT (askar @ 15-01-2007, 22:52) Säkert de som köpt och betalat upp till 22.000 kr för en av min syrra.  Åh, föder din syrra upp bengaler?  Har hon någon hemsida man kan kika på? Har gjort... jag skrev nång gång för länge sedan om just hur mycket man betalade för dessa katter. Hon har slutat med avel och hemsidan är så klart också borta sen ett antal år tillbaka. Men... jag tycker fortfarande att det är lite sjukt att man betalar 22.000kr för en kattunge.. bará för att den är av en viss ras som räknas som "fin" i avels- och utställningskretsar.
CITAT (askar @ 16-01-2007, 23:10) Men... jag tycker fortfarande att det är lite sjukt att man betalar 22.000kr för en kattunge.. bará för att den är av en viss ras som räknas som "fin" i avels- och utställningskretsar. Ja, nu ligger spynx högt i kurs. De kostar mellan 10000-15000kr, har även sett priser uppemot 18000kr.
Har en bekant som föder upp spynx. Kan bara säga att 18 000:- räcker inte .... Inte om vi pratar om katter till avel i alla fall. men till och med sällskapskatter betingar höga summor. Å andra sidan .... vad kostar inte hundar? Katter är inte billigare att föda upp, det kan jag intyga.
CITAT (Ramoth @ 17-01-2007, 09:25) Har en bekant som föder upp spynx. Kan bara säga att 18 000:- räcker inte .... Inte om vi pratar om katter till avel i alla fall. men till och med sällskapskatter betingar höga summor. Å andra sidan .... vad kostar inte hundar? Katter är inte billigare att föda upp, det kan jag intyga. Ja du ser....18 000 inte tillräckligt. Spynx är i alla fall läckra katter. Men det är efterfrågan som styr priset. Se bara på hur priserna på Chihuahua har skjutit i höjden då rasen blev mer poppis och efterfrågan ökade efter det att Paris Hilton skaffade sig en.
malin72
17-01-2007, 12:09
CITAT (Scrollan @ 17-01-2007, 10:56) Spynx är i alla fall läckra katter.  nääääääää tur att smaken är delad jag vill ha en katt
CITAT (malin72 @ 17-01-2007, 12:09) CITAT (Scrollan @ 17-01-2007, 10:56) Spynx är i alla fall läckra katter.  nääääääää tur att smaken är delad jag vill ha en katt  Är nog benägen att hålla med, även om spynxar lär vara mycket trevliga katter. De jag har träffat har definitivt varit det Men hu vilket jobb det är att hålla dem friska i skinnet. Det ska badas med visst mellanrum och smörja in skinnet, peta tånaglarna (ja ni läste rätt!) rensa öron (ska man med andra katter också, med här är det jättenoga eftersom de inte har någon päls som skyddar från skräp utifrån bla.), de får inte frysa på vinter och passas från solen på sommaren. Men detta kommer alltså från en européfantast som vill ha en så naturlig katt som möjligt. Många pälsallergiker är mycket lyckliga över att phynxen finns, så de har definitivt en funktion att fylla där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|