Jag undrar om det är någon som vet vart jag kan få tag i Grön Lilja? Vad hetern den på latin? Någon som har en bild på den?
Nån som vet något?
mvh Susanne
Gåsis
13-01-2007, 15:24
Grönliljan, zigadenus elegans kan vara svår att få tag i men finns ibland på plantmarknader och någon enstaka gång på plantskola. Lätt att dra upp från frö men man får ha gott tålamod för det tar några år innan det blir en rugge.
Gräva, gräva gräva.............on man ska få plats med allt vackert
Lisa
Eva St
13-01-2007, 19:43
ÅH Vilken läckerbit VILL HA!!!!!!
Eva St
kerstin z5-6
14-01-2007, 12:15
Zigadenus måste man bara ha -rek köp av en så man har något att njuta av , medan man väntar på att frösådden ska växa till sig
Mia, zon 3
15-01-2007, 08:28
Det är kanske alldeles för långt bort för dig, men jag vet att den finns hos Botanicus utanför Skänninge. Lennart som driver plantskolan har dessutom en så himla trevlig prisbild - jag tror att just grönliljan hör till hans dyrare sortiment, och då kostar den 30:-.... Kan man ju leva med!
Bodenblomman
17-01-2007, 21:47
Tack för era svar! Har inte haft tid förrän nu att kika. Jag ska visa kort när jag fått tag i den till trädgården.
/ Susanne
Alexander-VG-zon3
17-01-2007, 22:45
vad snygg den av
jessica zon6
21-01-2007, 09:36
jag har fått sådder av odlaister,köpt på växtmarknader och förra året på trädgårdsmässan i Umeå...och så har jag själv en massa frön om man har tålamod:)En av mina favoriter i trädgården /jessica
Bodenblomman
23-01-2007, 20:22
Såg ni att det var precis den,zigadenus elegans, som fanns med över fröer som Alpiner i Halmstad skulle ge bort. Gissa om jag har bett att få den? Japp. Om jag får den får jag väl ha tålamod tills den växt till sig.
KUL!!!
/ Susanne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.