anneli85
Halloj, ska göra om en rabatt i vår, tänkte göra den lite upphöjd. Jag har varit på min lokala plantskola och bokat 2 stora sockertoppsgranar och en fågelbogran. Jag vill ju gärna att den här rabatten ska vara fin året runt men ändå så ska det ju vara några blommor i den på sommaren också, kravet är att blombuskarna inte ser ut som rishögar när dom blommat över. Kan nån ge bra tips på vad jag kan köpa för buskar till mina gröna vänner?Bor i zon 3, läge för rabatten är ganska soligt
CGB
Sandkörsbär, krypen, grönlandsfingerört, doftande liljor, marktäckande rosor, låga lammörön..
Mia, zon 3
Höstanemoner, något högre gräs, kanske någon av de lägre, krypande veronikorna som marktäckare - mattveronika t.ex.
Heuchera i valfri bladfärg, brunnera ex.v. 'Jack Frost'

(bilden snodd ur Kerstins album - där finns massor av godis!)
kerstin z5-6
Bronsrodgersian är trevlig:)

Jack frost med sällskap
den är större nu än på bilden ) blir en mellan stor Hostas storlek
Mia, zon 3
Vad var det jag sa - massor av godis!! laugh.gif
anna_rispan
ljung kanske??
anneli85
Finns det flerårig ljung....dom är ju himla fina. Tack förr alla bra svar föresten!
kerstin z5-6
Sen ska man ju inte glömma
Berberis rosy Glow

Admiration"
anneli85
Ja Kerstin, Berberis Rose Glow är fin, den har jag sneglat på många gånger i ditt album smile.gif . Kan man söka nått köpa blommor bidrag.... biggrin.gif .Min lista börjar bli lång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon