Full version: Multimätar
PutteN
hej.
är en sån apparat nödvändig.
som mäter tempratur/fuktigehet/surhetsgrad/ljus. har du en sån? vet du vart man köper en? och i fall man har en hur vet man att blomman ska ha just den ljuset e.x.t?
PutteN
är det någon som har sett/hört/använt ett apparat som mätter fukttiheten och sånt?
kerstin z5-6
Hygrometer -? Det har jag i orangeriet , luftfuktigheten där brukar ligga kring 60 % , min är en billig variant från Claes Olsson
PutteN
är den bra om man odlar batplant MM?
Katti med torpet
Köpte en PH-, Ljus- och Fuktmätare för någon hundring. Den är grön och har ett stålspett, ca 30 cm, avsett att stickas ner i krukan. Kan dock säga att den är tämligen världelös. Alla krukor som inte dryper av vatten tycker den är tort. Ljus bedömmer man nog lättare med ögonmåttet. PH-mätaren kan möjligen vara bra men eftersom övriga mätområderna inte är tillförlitliga vågar jag inte lita på den här heller, verkar var ph 6-7 var jag än mäter.
Om man skall köpa så skall man nog satsa på kvalitet... wacko.gif
PutteN
ok. ska nog inte köpa någon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon