|
wolkenkrabber
14-01-2007, 18:08
Skriv in adressen härdetta fick jag som svar: Typ: H27 Villa och barnUtmärkande drag * Medelålders * Högutbildade * Gifta par med hemmaboende barn * Höga inkomster * Villaförort Storstad/Medelstor stad * Samhällsintresserade * Traditionalistiska individualister
Typ: C07 TIME to play
Utmärkande drag
* Unga * Ganska välutbildade * Singlar * Låg- och Medelinkomsttagare * Hyresrätt i medelstor stad * Nöjesintresserade * Förändringsbenägna kollektivister
Här bor jag
Utmärkande drag
Äldre Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn
Medel- och Höginkomsttagare 70-talsbyggda villor/rad-/kedjehus i förort medelstor stad Morgontidningsläsande Traditionalistiska individualister
Min kommentar: På vår gata bor 13 barn fördelat på 7 familjer Ålder mellan ca 23-80 år
Lady Hamilton
14-01-2007, 18:15
Här bor jag: Typ: B04 Globalister Utmärkande drag Unga och medelålders Ganska välutbildade Singlar Hög- och medelinkomsttagare Större hyresrätt i storstad/närförort Omvärldsintresserade Förändringsbenägna individualister ........................... Kan tilläggas att det inte riktigt stämmer. I det området jag bor i så är 65-70% av dem som bor här runt 65-80 år.
wolkenkrabber
14-01-2007, 18:20
CITAT (Scrollan @ 14-01-2007, 18:18) så är det att bo i norrland.... jag verkar ha turen att bo i en klick av civilization
Till och med jag bor mer centralt då.....
Typ: L42 Jakt och postorder
Utmärkande drag Pensionärer Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Låginkomsttagare Mindre jordbruksfastigheter i glesbygd Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister
Hmmm, hur kul var den då?
Typ: D12 OPALer (Old People Active Life)
Utmärkande drag Pensionärer Yrkesutbildade Änka/Änkling eller Frånskild Medelinkomsttagare Hyresrätt i storstadsförort/medelstor stad Aktivitetsintresserade Traditionalist och kollektivist
anna_rispan
14-01-2007, 18:32
CITAT (ah56 @ 14-01-2007, 18:30) Typ: D12 OPALer (Old People Active Life)
Utmärkande drag Pensionärer Yrkesutbildade Änka/Änkling eller Frånskild Medelinkomsttagare Hyresrätt i storstadsförort/medelstor stad Aktivitetsintresserade Traditionalist och kollektivist Den fick jag med. men det stämmer nog. Jag o sambon är rätt ensamma som unga människor. halva fastigheten bebos av pensionärer. eller snart att bli pensionärer. det är ett lugnt område o vi trivs.
ninnisky
14-01-2007, 18:34
den här gruppen tillhör jag : G22 väbeställda villaägare med guldkort och kapital - äldre - högutbildade - gifta par med barn - höginkomsttagare - stora villor nära storstad - samhällsintresserade - förändringsbenägna individualister
evelina
14-01-2007, 18:37
Den här tillhör jag?? Typ: D11 Välutbildade pantrar Utmärkande drag Pensionärer Välutbildade Änka/Änkling eller Frånskild Hög- och medelinkomsttagare med sparkapital Bostadsrätt i storstadsförort/medelstor stad Samhällsintresserade Borgerliga värderingar Pantrar
Whiskuchi
14-01-2007, 18:39
CITAT (Hamilton @ 14-01-2007, 18:15) Fasen. Mitt hus finns inte heller. Vad blåst jag känner mig - betalade så mycket för... en illusion. En ganska verklig illusion dock
Typ: D13 Pension och tradition Utmärkande drag * Pensionärer * Yrkesutbildade * Änka/Änkling eller Frånskild * Låg- och medelinkomsttagare * Hyresrätt i små- och medelstora städer * Morgon- och kvällsstidningsläsande * Traditionalist och kollektivist Hahahaha... stämmer nog bra det där, inte en barnfamilj så långt ögat når på denna gata. Medelålder +70 förutom vi och grannarna som är 10 år yngre än oss.  Fast de flesta husen är bostadsrätter...
Lady Hamilton
14-01-2007, 18:44
CITAT (Whiskuchi @ 14-01-2007, 18:39) ....Fasen. Mitt hus finns inte heller. Vad blåst jag känner mig - betalade så mycket för... en illusion. En ganska verklig illusion dock  .........  Då är vi 2 som är "blåsta" Tydligen behövde vi inte ens någon storm.....................
Typ: B03 Internet och Mingel
Utmärkande drag Unga Välutbildade Singlar Hög- och medelinkomsttagare Mindre hyresrätt i storstad/närförort Nöjesintresserade Förändringsbenägna individualister
/Stina
Eva i Skåne
14-01-2007, 18:49
Typ: E17 Bantning och barnavård
Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Ensamstående Barnföräldrar Medelinkomsttagare Större ny hyresrätt i medelstora städer Barnfokuserade Förändringsbenägna kollektivister
Njaä, tycker inte att detta stämmer jättebra. Upplever att min man och jag är bland de få medelålders här. Övervägande är helt klart småbarnsfamiljer.
Margith
14-01-2007, 18:50
Det här svaret fick jag: Typ: J33 Vård och omsorg Utmärkande drag Äldre Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Medelinkomsttagare Enfamiljshus i småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister Mycket lite av det här stämmer med de som bor i min by. Skulle väl möjligtvis vara friluftsintresserade då, eventuellt  Men nån av er kanske kan vara snäll och berätta vad som utmärker en traditionalistisk kollektivist? Det kanske är det som är den gemensamma nämnaren för oss här i byn
CITAT (Hamilton @ 14-01-2007, 18:44) CITAT (Whiskuchi @ 14-01-2007, 18:39) ....Fasen. Mitt hus finns inte heller. Vad blåst jag känner mig - betalade så mycket för... en illusion. En ganska verklig illusion dock :P.........  Då är vi 2 som är "blåsta" Tydligen behövde vi inte ens någon storm..................... Min adress fanns visst inte heller förrän jag förkortade vägen till v. istället...då blev det så här o det stämmer ruskigt bra. På pricken faktiskt! Typ: I28 Stora barnfamiljer Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Medel- och höginkomsttagare Hus i villaförort medelstora städer Barnfokuserade Traditionalistiska individualister
malin72
14-01-2007, 19:01
mitt svar Typ: E17 Bantning och barnavård Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Ensamstående Barnföräldrar Medelinkomsttagare Större ny hyresrätt i medelstora städer Barnfokuserade Förändringsbenägna kollektivister
mitt område Typ: F18 Skilda världar Utmärkande drag Unga Yrkesutbildade Ensamstående Barnföräldrar Låginkomsttagare Nyare hyresrätt i storstadsförort Hög andel utlandsfödda Förändringsbenägna kollektivister
Whiskuchi
14-01-2007, 19:05
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 18:54) CITAT (Hamilton @ 14-01-2007, 18:44) CITAT (Whiskuchi @ 14-01-2007, 18:39) ....Fasen. Mitt hus finns inte heller. Vad blåst jag känner mig - betalade så mycket för... en illusion. En ganska verklig illusion dock  .........  Då är vi 2 som är "blåsta" Tydligen behövde vi inte ens någon storm..................... Min adress fanns visst inte heller förrän jag förkortade vägen till v. istället... Ja, förkortades gatan till g. gick det bättre! Typ: J34 Lönneberga Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Låg- och medelinkomsttagare Äldre villor i/utanför småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister ...men jag tycker inte det stämmer särskilt bra....
Typ: J33 Vård och omsorg
Utmärkande drag Äldre Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Medelinkomsttagare Enfamiljshus i småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister
Tycker ni att det stämmer då, ni som kollat upp adressen?
inte speciellt om jag ska vara ärlig
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 19:13) Tycker ni att det stämmer då, ni som kollat upp adressen?  Ja, det stämmer bra. Gillar det där med "Traditionalistiska kollektivister" En lång historia som jag inte kan dra här, men den var klockren
wolkenkrabber
14-01-2007, 19:15
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 19:13) Tycker ni att det stämmer då, ni som kollat upp adressen?  ja det tycker jag att det gör...
anna_rispan
14-01-2007, 19:15
CITAT (AnitaGg @ 14-01-2007, 19:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 19:13) Tycker ni att det stämmer då, ni som kollat upp adressen? :) Ja, det stämmer bra. Gillar det där med "Traditionalistiska kollektivister" En lång historia som jag inte kan dra här, men den var klockren  berätta i svammeltråden!!! nyfiken som sjutton nu ju!!
Gossen Ruda
14-01-2007, 19:16
Tja, jag vet inte...
Pensionärer Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Låg- och medelinkomsttagare Äldre och mindre enfamiljshus i förort medelstor stad Hemfokuserade Traditionalistiska individualister
Själv är jag singel, 55. Yrkesutbildad, ok. På ena sidan bor en singeltjej på ca 25 vintrar som är bartender. På andra sidan en dubbelskild 40-årig kille, vaktmästare. När blev Göteborg en medelstor stad?
Blaja kan nog kalla det hela.
Piccante
14-01-2007, 19:59
Jag vet inte om det stämde så bra för mig heller:
Typ: E15 Metall och industri
Utmärkande drag
* Pensionärer * Yrkesutbildade * Singlar * Låg- och medelinkomsttagare * Hyresrätt småstäder och industriorter * Kvällstidningsläsande * Traditionalist och kollektivist
Läs mer om Metall och industri
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 19:15) CITAT (AnitaGg @ 14-01-2007, 19:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 19:13) Tycker ni att det stämmer då, ni som kollat upp adressen?  Ja, det stämmer bra. Gillar det där med "Traditionalistiska kollektivister" En lång historia som jag inte kan dra här, men den var klockren  berätta i svammeltråden!!! nyfiken som sjutton nu ju!! I morgon Åkte hemifrån klockan 6 och har varit på hundutställning hela dagen. Hjärnan checkade ut vid tvåtiden, så nu är det bara godnatt-tråden kvar
Jamen, hur kul var det här då Pensionärer Yrkesutbildade Änka/Änkling eller Frånskild Låg- och medelinkomsttagare Hyresrätt i små- och medelstora städer Morgon- och kvällsstidningsläsande Traditionalist och kollektivist Stämmer ju inte ett smack /Åsa
Elisabeth P
14-01-2007, 21:18
Inte visste jag att jag bodde där  (i Lönneberga alltså) Typ: J34 Lönneberga Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Låg- och medelinkomsttagare Äldre villor i/utanför småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister Lisa
netaave
14-01-2007, 21:32
Typ: I28 Stora barnfamiljer
Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Medel- och höginkomsttagare Hus i villaförort medelstora städer Barnfokuserade Traditionalistiska individualister
Inga från Närke
14-01-2007, 21:56
Så här stod det om oss;
Typ: J34 Lönneberga
Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Låg- och medelinkomsttagare Äldre villor i/utanför småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister
Typ: I29 Villor och fritidshus Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Höga inkomster Villaförort på pendlingsavstånd från storstad/mellanstorstad Barnfokuserade Traditionalistiska individualister Tja!
Gunvor Nilsson
14-01-2007, 22:36
Typ: K36 Äntligen hemma Adressen fick förenklas en smula för vår adress finns inte heller. Så liten väg som vi bor på existerar tydligen inte. Utmärkande drag Äldre Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Medel- och höginkomsttagare Mindre enfamiljshus i glesbygd utanför storstad Hemfokuserade Förändringsbenägna individualister Läs mer om Äntligen hemma: Det gjorde jag och där stod det en hel del intressanta saker som att den typ vi tillhör finns bl.a. även i Norrtälje! Konsumerar: Byggmaterial (vi köpte vårt hus som skalhus och gjorde all inredning själva) Vin (? åja, såå mycket konsumerar vi inte  Bildelar och biltillbehör (jo, köper man begagnade bilar så...) Våra intressen: Snickra, måla, bygga (se ovan) Arbeta i trädgården (självklart!) Segla (har inte dom ekonomiska förutsättningarna!) Vi läser: Heminrednings- o trädgårdstidskrifter ja sen kommer jag inte ihåg mer men det stämde ganska bra /Gunvor
"Typ: G22 Guldkort och kapital
Utmärkande drag Äldre Högutbildade Gifta par med barn Förmögna med höga inkomster Stora villor nära storstad Samhällsintresserade Förändringsbenägna individualister "
Äldre!! ja e 45 år gammal....
Helen i Skåne
15-01-2007, 08:02
Typ: G23 Köpstarka barnfamiljer
Utmärkande drag Medelålders Högutbildade Gifta par med barn Förmögna med höga inkomster Villaförort nära Storstad/Medelstor stad Samhällsintresserade Förändringsbenägna individualister
Typ: J33 Vård och omsorg
Utmärkande drag Äldre Yrkesutbildade Gifta par utan hemmaboende barn Medelinkomsttagare Enfamiljshus i småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister
Stämmer ganska bra, bor inte många barnfamiljer på våran gata.
CITAT (Betty @ 15-01-2007, 08:10) Typ: J33 Vård och omsorg
Stämmer ganska bra, bor inte många barnfamiljer på våran gata. Samma "typ" som där jag bor
Typ: E17 Bantning och barnavård
Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Ensamstående Barnföräldrar Medelinkomsttagare Större ny hyresrätt i medelstora städer Barnfokuserade Förändringsbenägna kollektivister
Vet väl inte om det stämmer överens så spec. bra Bl.a friluftsintresserade borde nog varit med och så vet jag väl inte om jag bor i medelstor stad.. drygt 20.000 inv osv osv
Typ: J34 Lönneberga Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Låg- och medelinkomsttagare Äldre villor i/utanför småstad Friluftsintresserade Traditionalistiska kollektivister Hmm, några hemmaboende barn har vi inte haft de senaste tio åren i alla fall, sen får jag väl säga att det finns vissa liknelser om man vill läsa in dem  . ( man kunde ju läsa mer om Lönneberga ). Men det mesta stämde inte hur gärna man än vill.
Typ F19: När och fjärran
Unga Lågutbildade Singlar Låginkomsttagare/Ej inkomsttagare Hyresrätt i storstadsförort/Mellanstor stad Hög andel utlandsfödda Förändringsbenägna kollektivister
Ja det stämmer som det ser ut idag i ett miljonprogramområde från 70-talet.
kristerh
15-01-2007, 11:58
det här svaret fick jag:
Medelålders Högutbildade Gifta par med barn Stora lån och höga inkomster Nya hus i förort nära Storstad/Medelstor stad Barnfokuserade och Samhällsintresserade Förändringsbenägna individualister
lite stämmer väl men ...
CITAT (kristerh @ 15-01-2007, 11:58) lite stämmer väl men ... ....men....?
Typ: L40 Levande landsbygd
Utmärkande drag Medelålders Yrkesutbildade Gifta par med hemmaboende barn Medelinkomsttagare Större jordbruksfastigheter i glesbygd Hemfokuserade Traditionell kollektivist
Tja, stämmer nog till viss del.
kristerh
15-01-2007, 12:13
CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 12:00) CITAT (kristerh @ 15-01-2007, 11:58)
lite stämmer väl men ...
....men....?  skulle vara det här då: (som stämmer) höga inkomster (eller en bit över medel iaf..) Nya hus i förort nära Storstad/Medelstor stad Förändringsbenägna individualister
herkules
15-01-2007, 12:19
Typ: B03 Internet och Mingel
Utmärkande drag
* Unga (nä - det finns många äldre här, jag bland annat..) * Välutbildade (ja, det tror jag nog) * Singlar (det verkar vara många par/familjer) * Hög- och medelinkomsttagare (ja, det stämmer nog) * Mindre hyresrätt i storstad/närförort (stämmer) * Nöjesintresserade (inte stämmer det på mig) * Förändringsbenägna individualister (nä - stämmer inte på mig men kanske på grannarna)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|