|
Lady Hamilton
16-01-2007, 08:23
Hur blev det för er? För "oss" blev det 1% på lön + 417:-/mån = ca 260:- ökning
Ökning 240:- per månad
herkules
16-01-2007, 09:48
ökning 240 kr per månad, pratade med facket, många har redan gått ur för de har inte råd med ökningen, den sk skattesäkningen blev inte så mycket så det täcker eller så går det jämt ut. och det var väl inte meningen att det skulle bli så? tack för kaffet liksom!
Tack! Jag visste inte att infon fanns tillgänglig och jag har ju undrat... 241 blev det i höjning, tot dryga 600 i månaden för den fackliga "förmånen". Förstår om folk går ur, man måste ju prioritera. Å andra sidan känns det lika angeläget att vara med i facket som att ha en hemförsäkring och det är ju viktigt.
Höjning med 241 kronor för mig. Ca. 600 spänn i månaden totalt.
Arbetsgivarna jublar och gnuggar händerna när så många går ur facket ....
CITAT (Rossi @ 16-01-2007, 12:16) Arbetsgivarna jublar och gnuggar händerna när så många går ur facket .... Det gör dom säkert
 599:- får jag betala av min blygsamma sjuklön, en höjning med 259:-. I min enfald trodde jag att arbetslösa som blir sjuka var undantagna från höjningen, men så är inte fallet. Jag hoppas innerligt att regeringen klantar sig ordentligt snart, så dom måste avgå, för inte vill dom mig något gott och inte alla andra som inte har välbetalda jobb och/eller förmögenhet. Så, nu fick jag gnälla lite, då känns det bättre.
CITAT (Farmor @ 16-01-2007, 17:37) I min enfald trodde jag att arbetslösa som blir sjuka var undantagna från höjningen, men så är inte fallet. Men så ska det vara. Så är det i mitt fack och i min a-kassa.
Vilket fack tillhör du då, faith? Själv tillhör jag Handels och jag har ringt och pratat med dom och fått det bekräftat att man måste vara inskriven på arbetsförmedlingen för att slippa höjning.
Är ju lite svårt att stå till arbetsmarknadens förfogande när man är sjuk och någon arbetsgivare har jag ju inte, så jag förstår inte hur Handels resonerar.
CITAT (Farmor @ 16-01-2007, 17:51) Vilket fack tillhör du då, faith? Själv tillhör jag Handels och jag har ringt och pratat med dom och fått det bekräftat att man måste vara inskriven på arbetsförmedlingen för att slippa höjning.
Är ju lite svårt att stå till arbetsmarknadens förfogande när man är sjuk och någon arbetsgivare har jag ju inte, så jag förstår inte hur Handels resonerar. Du har pm, Farmor.
fruberglund
16-01-2007, 19:43
Vet inte än, har inte fått någon räkning men eftersom jag förhoppningsvis snart får jobb igen så kommer jag nog vara kvar, har fått hjälp av facket förut och vet att de är bra om det gäller. Dock hade man kunnat göra roligare saker för de pengarna och något jämnt ut med skatt tillbaka tror jag vad jag vill på
CITAT (fruberglund @ 16-01-2007, 19:43) Vet inte än, har inte fått någon räkning men eftersom jag förhoppningsvis snart får jobb igen så kommer jag nog vara kvar, har fått hjälp av facket förut och vet att de är bra om det gäller. Dock hade man kunnat göra roligare saker för de pengarna och något jämnt ut med skatt tillbaka tror jag vad jag vill på  Fick inte nån räkning, såg bara att dom hade dragit pengar på bankkontot utan nåt som helst meddelande. Förmodligen för att jag har autogiro, men man kan väl skicka nåt slags meddelande i alla fall om att pengarna kommer att dras från kontot.
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 20:05) CITAT (fruberglund @ 16-01-2007, 19:43) Vet inte än, har inte fått någon räkning men eftersom jag förhoppningsvis snart får jobb igen så kommer jag nog vara kvar, har fått hjälp av facket förut och vet att de är bra om det gäller. Dock hade man kunnat göra roligare saker för de pengarna och något jämnt ut med skatt tillbaka tror jag vad jag vill på  Fick inte nån räkning, såg bara att dom hade dragit pengar på bankkontot utan nåt som helst meddelande. Förmodligen för att jag har autogiro, men man kan väl skicka nåt slags meddelande i alla fall om att pengarna kommer att dras från kontot.  Ja, det tycker man verkligen! Jag har också autogiro men hos mig drar de inte avgiften förrän den siste varje månad så det ska bli spännande att se om jag får något besked dessförinnan.
Monica M zon 4
17-01-2007, 06:52
Nästan 250 kr i höjning.  Ungefär 500 kr totalt.
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 20:05) Fick inte nån räkning, såg bara att dom hade dragit pengar på bankkontot utan nåt som helst meddelande. Förmodligen för att jag har autogiro, men man kan väl skicka nåt slags meddelande i alla fall om att pengarna kommer att dras från kontot.  Så får jag då be HTF om ursäkt På kontot stod texten "vfackavg" vilket jag genast drog slutsatsen att det var "fackföreningsavgift". Men det var årsavgiften för värde facket på banken som hade dragits
kristerh
17-01-2007, 12:13
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 10:04) Så får jag då be HTF om ursäkt På kontot stod texten "vfackavg" vilket jag genast drog slutsatsen att det var "fackföreningsavgift". Men det var årsavgiften för värde facket på banken som hade dragits  ja det var ju liite skillnad
CITAT (kristerh @ 17-01-2007, 12:13) CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 10:04) Så får jag då be HTF om ursäkt :rolleyes: På kontot stod texten "vfackavg" vilket jag genast drog slutsatsen att det var "fackföreningsavgift". Men det var årsavgiften för värdefacket på banken som hade dragits :rolleyes: :lol: ja det var ju liite skillnad  Pinsamt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|