Full version: dammen
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen hit! rolleyes.gif
Du skriver dammen, men nog är det väl en liten sjö biggrin.gif biggrin.gif helt underbart, ska bli kul att se fler bilder därifrån till sommaren, vackert hus du/ni har.... /Helen

jaja, då kallar jag det väl en 'liten insjö' då rolleyes.gif
KURT
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 16-01-2007, 14:47)
Hej och Välkommen hit! rolleyes.gif
Du skriver dammen, men nog är det väl en liten sjö biggrin.gif biggrin.gif helt underbart, ska bli kul att se fler bilder därifrån till sommaren, vackert hus du/ni har.... /Helen

Jag tror man bör hålla sig till SMHI.s definition av sjöar, de listar alla sveriges sjöar i sjöregistret.
stefanosdamm
NOGET SOM VED HVAD JEG SKAL PLANTE UT AF VATTENPLANTER ( INTEVATTENPEST ELLER ANDRE PROBLEMPLANTER) HAVDE TÆNKT PÅ EN PLANTE DER HEDDER KILDEMOS PÅ DANSK!!!
HVOR SKAFFER JEG VATTENPLANTER TIL REAPRIS
Alexander-VG-zon3
jätte fint
Lars-Olof Arvids
"Kildemos" heter näckmossa på svenska och Fontinalis på latin. Tyvärr vet jag inte hur de fungerar i en damm eller var du hittar billiga dammväxter.

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-01-2007, 15:59)
"Kildemos" heter näckmossa på svenska och Fontinalis på latin. Tyvärr vet jag inte hur de fungerar i en damm eller var du hittar billiga dammväxter.

Olle

Jag har gjort ett misslyckat transplantationsförsök med näckmossa i bäcken på föräldrarnas tomt. Vore nog enklare att förankra den i en damm, för i bäcken riskerar den att "försvinna" vid stark ström och översvämning. Men den kräver kanske strömmande vatten för att trivas bra?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon