Full version: nu kommer kylan
Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan

vad man kan läsa på smhi så kommer kylan nästa vecka . minus grader i hela landet .
redan nu på onsdag och torsdag natt bara +1c +2c i skåne och i helgen även frost på natten
från smhi

Torsdag till tisdag

På torsdag passerar ett snöfall över Svealand och en stor del av Norrland. I Götaland först en del skurar men på kvällen kommer ett snöfall in över de södra delarna. På fredag drar all nederbörd bort, det blir mest uppehåll och i söder klarnar det upp på många håll. Kallare luft förs nu ner med nordvind. I helgen passerar ett nytt nederbördsområde över södra Sverige upp till södra Norrland. I början av nästa vecka blir det ytterligare kallare med minusgrader i hela landet.
anna_rispan
Jaaaaaa!!!!! Jag jublar!!!!!!! Gud vad skönt om det kunde blir kallt och snö nu äntligen!!! Jag ser det som att vi har haft världens längsta höst! O jag måste få uppleva snö o kallt innan jag kan acceptera att våren kommer!!!

smile.gif wub.gif smile.gif
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 17:14)
O jag måste få uppleva snö o kallt innan jag kan acceptera att våren kommer!!!

Du är välkommen att hälsa på här rolleyes.gif snö har vi, inte så fasligt kallt, men man känner att det är vinter laugh.gif
Alexander-VG-zon3
var precis ute och la på skydd på mina krukväxter det är frost på gräset det börjar kanske redan ikväll , glas klar himmel med då blir det säkert frost i natt
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 18:35)

smile.gif  :wub:  :)

Du är välkommen att hälsa på här rolleyes.gif snö har vi, inte så fasligt kallt, men man känner att det är vinter laugh.gif

ja det är snart så att jag måste åka nånstans!! pallar inte det här ljumma vädret.

skulle vilja gå ut o åka pulka eller ta en sparktur. få snö i skorna o sen gå tillbaka och blir varm o dricka varm choklad!!
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 18:54)
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 18:35)

smile.gif  wub.gif  smile.gif

ja det är snart så att jag måste åka nånstans!! pallar inte det här ljumma vädret.

skulle vilja gå ut o åka pulka eller ta en sparktur. få snö i skorna o sen gå tillbaka och blir varm o dricka varm choklad!!

Duger en skotertur där man tar med sig den varma chokladen och mat som man fixar i skoterlägren?? rolleyes.gif wub.gif Då kan man va´glad att det inte är några 15-20 minusgrader tongue.gif
Alexander-VG-zon3
I BÖRJAN AV NÄSTA VECKA ytterligare kallare i söder med minusgrader även i Skåne och mest uppehåll, men främst fjällen snöbyar.

från smhi blir lite kyligt
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:00)
Duger en skotertur där man tar med sig den varma chokladen och mat som man fixar i skoterlägren?? rolleyes.gif wub.gif Då kan man va´glad att det inte är några 15-20 minusgrader tongue.gif

Ja skotertur låter kul. Men jag kan inte köra....
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:15)
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:00)

Duger en skotertur där man tar med sig den varma chokladen och mat som man fixar i skoterlägren?? rolleyes.gif  :wub: Då kan man va´glad att det inte är några 15-20 minusgrader tongue.gif

Ja skotertur låter kul. Men jag kan inte köra....

rolleyes.gif Du kan få åka med världens mest otursförföljda chafför tongue.gif Jag kan faktiskt åka försiktigt också, det va´bara ett missöde i våras rolleyes.gif ......fast å andra sidan, det mesta som hände förra våren får nog klassas som missöden laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:18)
rolleyes.gif Du kan få åka med världens mest otursförföljda chafför tongue.gif Jag kan faktiskt åka försiktigt också, det va´bara ett missöde i våras rolleyes.gif ......fast å andra sidan, det mesta som hände förra våren får nog klassas som missöden laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Låter intressant!! biggrin.gif
Men jag är räddharig av mig så om jag kommer upp till dig så får du köra scootern försiktigt....

Vad gjorde du i våras då?
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:20)

Allt man inte bör göra rolleyes.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:22)

shit!!!! nu kan du ju räkna med att min fantasi skenar iväg!!!!
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:23)
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:22)

shit!!!! nu kan du ju räkna med att min fantasi skenar iväg!!!!

Inte otroligt att fantasin stämmer rolleyes.gif beror på vad för sorts fantasi du har rolleyes.gif tongue.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:32)
Inte otroligt att fantasin stämmer rolleyes.gif beror på vad för sorts fantasi du har rolleyes.gif tongue.gif

hehehe vågar jag verkligen avslöja det!! unsure.gif ohmy.gif

men jag får inte ihop det riktigt. man har väl skooteroverall på sig va????
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:35)
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:32)

Inte otroligt att fantasin stämmer rolleyes.gif beror på vad för sorts fantasi du har rolleyes.gif  :P

hehehe vågar jag verkligen avslöja det!! unsure.gif ohmy.gif

men jag får inte ihop det riktigt. man har väl skooteroverall på sig va????

Inte på allt Det hade jag bara när skotern välte och jag fick in foten i skotermattan samtidigt som jag gasade blink.gif wacko.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:37)
Inte på allt Det hade jag bara när skotern välte och jag fick in foten i skotermattan samtidigt som jag gasade blink.gif wacko.gif

hmmm, gudva jag blir nyfiken...hur kunde det där hända??
hade du passagerare? eller var du ute med nåt spexargäng?
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:38)
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:37)

Inte på allt  Det hade jag bara när skotern välte och jag fick in foten i skotermattan samtidigt som jag gasade blink.gif  :wacko:

hmmm, gudva jag blir nyfiken...hur kunde det där hända??
hade du passagerare? eller var du ute med nåt spexargäng?

Jag hade lillan då 8 år gammal med mig..... unsure.gif hon fick lära sig några nya ord som man inte ska använda kan jag juh säga blink.gif wacko.gif rolleyes.gif
anna_rispan
oj oj oj. bröt du dig då?? det låter hemskt oskönt det där.

men du kör fortfarand elite farligt alltså?
fruberglund
Jaaaaaa!!!!! Jag jublar!!!!!!! Gud vad skönt om det kunde blir kallt och snö nu äntligen!!! Jag ser det som att vi har haft världens längsta höst! O jag måste få uppleva snö o kallt innan jag kan acceptera att våren kommer!!!

Och jag hade jublat om det varit för en månad sen men så mycket som kommit upp nu så lär det inte bli något vidare trädgårdsår i år om kylan slår till nu sad.gif Har ju för bövelen knoppar som slagit ut på min klematis, rosorna har slagit ut och tulpanerna är på väg upp sad.gif

Idag var jag ut en sväng, solen sken och det kändes verkligen som att det var vår...ja visst är det helt åt skogen i år.
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:41)

biggrin.gif oskönt kan jag lova at det va´, fick sprickor och lösa flisor i hela fulla foten, känns fortfarande tongue.gif Jag har inte kunnat köra alls den här vintern, snön kom inte förrän i söndags och då kom jag bara 500 meter hemifrån, sen va´det stopp. Tung blöt snö hade brutit av träden som låg över hela skoterleden och vägarna och träden fortsatte falla runtikring mig biggrin.gif biggrin.gif så jag tänkte att med min enorma tur så ska jag nog vända hem igen rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 16-01-2007, 19:58)
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 19:41)

biggrin.gif oskönt kan jag lova at det va´, fick sprickor och lösa flisor i hela fulla foten, känns fortfarande tongue.gif Jag har inte kunnat köra alls den här vintern, snön kom inte förrän i söndags och då kom jag bara 500 meter hemifrån, sen va´det stopp. Tung blöt snö hade brutit av träden som låg över hela skoterleden och vägarna och träden fortsatte falla runtikring mig biggrin.gif biggrin.gif så jag tänkte att med min enorma tur så ska jag nog vända hem igen rolleyes.gif

Förnuftigt! Jag håller tummarna att du får mera snö längre fram o mindre blåst så du kan ge dig ut o njuta av naturen i lugn o ro!! wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon