Eva 33c
Sitter och velar, har letat reda på de krukor och sticketiketter som jag skulle vilja ha från Hermann Meyer, det är ju billigt om man tänker styckpris, och de kommer att gå åt inom översådlig tid. Men min fundering är hur mycket kommer egentligen frakten att gå på? Tillkommer det andra extrakostnader? Hur lång tid tar det innan grejerna kommer? Jag har inte tryckt på "beställ" än...
Har ni erfarenheter från att gjort affärer med denna leverantör? Jag vill minnas att jag fått länken från någon här.

Var köper man föresten Bubbelplast till växthuset billigast?
Willab tar 598:- för 2 st 10x1,5m.
Bengt i Särö
Hej Eva 33c.
Försök med den här adressen Östra Sönnarslöv Plantskola
Telefon 044-331190.
Hälsningar
Bengt i Särö
Maria_z5
Jula har etiketter 20st för 9:-.

Har inte köpt dem själv ännu men de fungerar säkert bra.

/Maria smile.gif
Eva 33c
Tack för tipsen båda två. Jag har kontaktat ÖSAB (Östra Sönnarslöv Plantskola) för att höra om de säljer H:M produkter även till privatpersoner. Julas etiketter ser helt OK ut, undra om det går att skriva med blyerts på dem?

Men annars är det alltså ingen här som provat att köpa direkt från Hermann Meyer. huh.gif
Jag velar vidare....
titti49zon6
Tror att både Kerstin och Heln brukar köpa därifrån
Jag har köpt en persienn på Jysk i plast (samma som i etiketter) för 30:-
fick ut ca 200 etiketter...klippte av i lagom längd och spetsade till dom,
man kan även dela lamellen om man inte skall ha så mycket text och få dubbelt så många
fungerar utmärkt att skriva med blyerts som sitter kvar
(ibland är jag lite snål) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Maria_z5
Julas går utmärkt att skriva på, använder dem själv nu.

/M
Eva 33c
Tack för era svar och synpunkter!
Persienner har jag använt med gott resultat. Billigt och bra. Men: Jag funderar på att sälja lite plantor på växtmarknader denna säsong, och då blir åtgången på etiketter betydligt större. Odlar jag bara åt mig själv räcker det oftast med en etikett i såkärlet. När jag sedan skolat om dem ser jag ju vad det är för växt. Det är bara om jag har olika färger av samma art eller så som jag märker varje kruka. Men ska jag sälja plantan vill ju köparen ha en tydlig etikett. Och ett tankeexperiment med 50-100 sorter (eller mer...) som ger 5-10 plantor till försäljning... det blir mycket klippande i persiennerna det. Därav mina funderinga att köpa mig fri. rolleyes.gif

(Men ingen tycks ha något att säga om min ursprungliga fråga om fraktpriser mm.)
Bengt i Särö
Hej Eva 33c.
Östra Sönnarslöv Plantskola är agent för Herman Meyer i Sverige.
Hälsningar
Bengt i Särö
Eva 33c
CITAT (Bengt i Särö @ 19-01-2007, 20:58)
Östra Sönnarslöv  Plantskola är agent för Herman Meyer i Sverige.

Bengt, så här skriver de på sin hemsida:
"Grossiströrelse trädgårdstillbehör :
Vi representerar Meyer Rellingen från Tyskland. I sortimentet ingår 29000 olika trädgårdstillbehör. Våra kunder är plantskolor, gardencenter, kommuner, kyrkogårdar, återförsäljare över hela landet."

Som jag skrev i mitt inlägg tidigare här , har jag kontaktat dem för att höra om de kan tänka sig sälja direkt till privatperson, men jag har inte fått svar än. unsure.gif
Hoppas...
Maria_z5
Det är bara att hoppas, det är väl en av de största utgifterna med den här lilla hobbyn? unsure.gif

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon