Full version: Vem kunde tro det?
netaave
I de lugnaste vatten....

http://www.falukuriren.se/artikel.asp?id=1760510
Pirum
Jag höjer inte på ett ögonbryn ens, vilket i sig väl är ett rätt deprimerande konstaterande av att världen inte är så bra som den borde. Men jag måste säga att det är förvånande att de går ut med namn och bild sådär, det är ju massa kändisar och idrottare som pucklat på sina fruar och flickvänner och knappt ens efter fastställd dom blir 'avslöjade'. Och alltför ofta blir straffen för milda, om det ens blir straff.
netaave
CITAT (Pirum @ 17-01-2007, 14:31)
Jag höjer inte på ett ögonbryn ens, vilket i sig väl är ett rätt deprimerande konstaterande av att världen inte är så bra som den borde. Men jag måste säga att det är förvånande att de går ut med namn och bild sådär, det är ju massa kändisar och idrottare som pucklat på sina fruar och flickvänner och knappt ens efter fastställd dom blir 'avslöjade'. Och alltför ofta blir straffen för milda, om det ens blir straff.

På sätt och vis håller jag med om det med tanke på att han inte är dömd än, men å andra sidan tror jag det här kommer och bli mer vanligt än vi kan föreställa oss.
AnitaO
När det kommer till sån här skit så är det ingen skillnad på kändisar och "vanligt" folk har jag lärt mig.
Alla samhällsklasser och yrkesgrupper är representerade sad.gif
Pirum
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 14:40)
När det kommer till sån här skit så är det ingen skillnad på kändisar och "vanligt" folk har jag lärt mig.
Alla samhällsklasser och yrkesgrupper är representerade  sad.gif

Ja, slödder, pack, avskum, drägg och fähundar finns ju inom alla grupper i samhället. Jag tycker alltså att man BÖR skriva ut när kändisar, politiker, höga företagare, höga tjänstemän döms för den här typen av brott, om inte annat så för att uppmärksamma problemet. Kan bli problematiskt om barn är inblandade, då kanske man bör vara mer restriktiv med namnpubliceringar.

Däremot är det förvånande att en sådan okändis (relativt sett) som den här hängs ut med namn och bild och hela faderullan så fort. Riksmedia håller tyst, som vanligt höll jag på att säga.
AnitaO
CITAT (Pirum @ 17-01-2007, 14:47)
CITAT (AnitaGg @ 17-01-2007, 14:40)
Alla samhällsklasser och yrkesgrupper är representerade  sad.gif

Ja, slödder, pack, avskum, drägg och fähundar finns ju inom alla grupper i samhället. Jag tycker alltså att man BÖR skriva ut när kändisar, politiker, höga företagare, höga tjänstemän döms för den här typen av brott, om inte annat så för att uppmärksamma problemet. Kan bli problematiskt om barn är inblandade, då kanske man bör vara mer restriktiv med namnpubliceringar.

Däremot är det förvånande att en sådan okändis (relativt sett) som den här hängs ut med namn och bild och hela faderullan så fort. Riksmedia håller tyst, som vanligt höll jag på att säga.

Medaljens baksida är att barnen drabbas, när det finns såna inblandade.
Vi har ett aktuellt fall här i närheten där det handlade om en högt uppsatt chef i ett stort företag.
Barnen mår riktigt dåligt och är mobbade.
Dom lär själva ha bett sina föräldrar om att få fosterhem för att slippa eländet. sad.gif
Alba
Man upphör aldrig att förvånas. I de lugnaste vatten ......

Synd - jag har beundrat den killen för hans strapatser och äventyr, hans sätt att berätta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon