Full version: Fågelbok
evelina
Jag vill köpa en ny fågelbok med bilder i över fåglar vi har i Sverige. Det ska vara bilder i den.
Något tips??

Längtar till landet till dom här som väcker en på morgonen!! wub.gif

LenaTuring
Jag har boken: Fågelguiden-Europas och medelhavsområdets fåglar i fält.av Killian Mullarney, Lars Svensson och Dan Zetterström.
Det är i och för sig inte bara fåglar i sverige men den är instruktiv med bra målade bilder på honor/hanar och ungfåglar- de kan skilja sig ganska mycket åt i fjäderdräkten. Små kartor finns till varje fågelart så man ser var de häckar etc. Dessutom kan det vara roligt att ha en bok som täcker lite mer än bara sverige nu när väderförändringarna i världen gör att både växter och djur börjar ändra betéende. Kanske får vi papegojor här innan det är färdigt tongue.gif biggrin.gif .
Om du söker på nätet så är bokens identitet: ISBN 91-34-51038-9. Detta är "fälthandboken" den finns i en stor tung form också.
KURT
Frågan har varit uppe tidigare, och för tillfället fungerar sökfunktionen.
evelina
Tack Kurt ,jag visste att det hade varit uppe förut, jag har försökt med sökfunktionen men den fungerar inte alltid.
aanderss
alla Europas fåglar, deras liv och beteende

den är nog bra
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9...=9146213554&s=1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon