Full version: lychnis chalcedonica
Elisabeth P
När jag är inne och söker såråd för studentnejlikan får jag rekomendation att så på hösten, eller direktså på våren.
Är detta detsamma som sk. kallstratifiering? Ska jag så nu och ställa ut?

Lisa
Helen i Piteå Zon 5
Jo, du kan fröså nu och ställa ut i ca. 8-10v, sen kan du ta in för förgroning eller så låter du krukan stå ute och fröna gror till våren. /Helen
Elisabeth P
Tackar smile.gif , då gör jag så

Sitter här och söker såråd för diverse växter, så det kommer nog snart fler frågor om lita smått och gått.

Lisa
Helen i Piteå Zon 5
Har du den här länken?
http://tomclothier.hort.net/page02.html
Den är bra som hjälp rolleyes.gif
Elisabeth P
jo det är mycket den jag försökt att söka efter smile.gif , men tack ändå.

Startar en annan länk, med vad jag kommit fram till. Kika gärna där om jag fattat allt rätt.

Lisa
kristerh
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 18-01-2007, 15:18)
Jo, du kan fröså nu och ställa ut i ca. 8-10v, sen kan du ta in för förgroning eller så låter du krukan stå ute och fröna gror till våren. /Helen

behövs det verkligen wink.gif jag har sått mina som vanligt i sålåda inomhus flera gånger, och de gror utan problem.
Helen i Piteå Zon 5
Nej, det kanske inte behövs, har aldrig prövat med innesådd direkt... men gör man det så bör man väl vänta tills i mars?? /Helen
Jenny & Vilda
Jag sådde lychnis caledonica i mitten av juli förra året, det gick finfint det också, det blev massor med plantor och nån planta fick t.o.m. en liten blomma i september, så de verkar inte alls vara kinkiga wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon