Ullet
*räknar ned minuterna* JAg undrar, är det för tidigt att sätta DAtura? Pelargonnäva? Stockrosor här uppe? (Kerstin, hoppa hit o ge mig råd människa! biggrin.gif )Riddarsporrar? För tidigt va? *tror det med säkerhet* Vad ska jag sätta? *börjar kolla oroväckande på mina barn o se om inte dom skulle passa alldeles utmärkt på tvättbänken under lysrören* wink.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag skulle fröså pelargonnävan nu, men vänta med Stockrosor, Datura och Riddarsporrarna till början/mitten av mars rolleyes.gif
fruberglund
CITAT (Ullet @ 18-01-2007, 18:55)
*börjar kolla oroväckande på mina barn o se om inte dom skulle passa alldeles utmärkt på tvättbänken under lysrören* wink.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Det gör de alldeles säkert men vill du att de ska bli korta och tjocka eller långa och gängliga tongue.gif
kerstin z5-6
Jaha du har barnen under lysrören , jag fördrar plantor jag -Gör som Helen råder , penseefrö kan du så nu laugh.gif
Maria_z5
Hoppsansa och här har jag slängt ut stockrosorna för att ta in till drivning i mars och dessvärre även mammas i z4.

Tänk så det kan gå men en kallperiod förstör väl inte fröerna?

/Maria sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nejdå, det är ingen fara, dom gror då du tar in dom rolleyes.gif
Maria_z5
Tack!

Misstänkte det... smile.gif
Natures wisdom
Vissa datura-frön kan ta väldigt lång tid på sig att gro, så testa att så några stycken nu tycker jag.
Tror de gror snabbare ifall man ruggar fröna försiktigt med ett fint sandpapper. Ska testas smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon