Allt beror ju på vilka ekonomiska resurser man har, men Bosch har ett ganska prisvärt sortiment med "säkra köp" enligt min mening. Dessutom är deras maskiner gröna och snygga. Det finns dessutom blåa Bosch, men det är 'proffsvarianterna'.
Modellnr och sånt har jag ingen koll på, men vi har en 15 år gammal Bosch som funkat i ur och skur, typ.
Ska du borra i REJÄLA betongväggar kanske det är bättre att köpa en sk borrhammare, kompletterat med en mindre batteridriven variant för de där enklare arbetena. (Och då lägga mesta pengarna på den batteridrivna egentligen)
Får lägga in bild : Vacker all-round Bosch för 689kr på Clas Ohlson, Bosch finns lite överallt, Bauhaus exv :

(Jag arbetade med en del installationer av diverse TV-utrustning tidigare, då hade vi mestadels DeWalt, men, de är oftast rätt dyra)
Tillägg : Ska du "skruva" så ska du definitivt ha en batteridriven, men de är inte bra till slagborr om du inte lägger ut fasliga pengar. Är pengar en faktor, köp en bra batteridriven av känt märke (Bosch, Black&Decker, etc), och en billig eldriven när den batteridrivna inte räcker.