Full version: Fiberduken
Maria_z5
Hur gör ni med den, brer ni ut den under också?

Nu står mina rakt på backen med duken över, blir det bra så?
Eller ska jag ställa dem på ett par lastpallar som blev över efter vi fick nya frysen? huh.gif

/Maria
Helen i Piteå Zon 5
Numera ställer jag mina lådor direkt på altangolvet med en bit fiberduk över varje låda. Finns det snö skottar jag över lådorna, om inte så står dom tomma. Före min altantid ställde jag lådorna direkt på backen rolleyes.gif
malin72
sitter och funderar nu kommer det mycket snö smile.gif ska jag ställa ut så snön kommer på lådorna nu då.....lite rädd att det ska bli dyngsurt om någon dag när allt säkert smälter här igen unsure.gif unsure.gif
Maria_z5
Helen; Utan fiberdum under? unsure.gif

Malin; Har du glasslådor till de som ska stå ute eller vanliga?
Om det är glasslådor utan dräneringshål i botten kanske det kan bli blött, eller hur men då kanske du kan göra hål i botten i efterhand. smile.gif

Var har du fått tag på din fina signaturbild? huh.gif

/Maria
Maria_z5
Fiberdum=Fiberduk laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
malin72
CITAT (Maria_z5 @ 19-01-2007, 11:01)
Malin; Har du glasslådor till de som ska stå ute eller vanliga?
Om det är glasslådor utan dräneringshål i botten kanske det kan bli blött, eller hur men då kanske du kan göra hål i botten i efterhand. smile.gif

Var har du fått tag på din fina signaturbild? huh.gif

/Maria

nej då lådorna som så byttorna står i är det hål i botten på...

såg du inte att jag svarade dig ang bilden i din andra fråga tråden ang storlekarna på blommor tongue.gif tongue.gif tongue.gif
kerstin z5-6
FRöna brukar klara vätan på våren om de bara har dräneringshål -det bör man ha i alla så kärl
Fiberduk över -under gör ingen nytta
Maria_z5
Malin; Jaaa, nu ser jag... det första man blir blind på är ögonen
Har gått in på den sidan, ska se om jag kan hitta något åt mig. smile.gif

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon