Full version: tjatt
Sidor: 1, 2
yla
någon skrev något om en chat ,,tjatt wub.gif hur stavas det rolleyes.gif
finns det en sån här som jag har missat på nåt vis
undrar blink.gif jag wacko.gif
Louise i Göteborg
Jag tror dom menade på en konkurerande sida ohmy.gif
Fialotta
Den tanken slog mig med unsure.gif
Om vi har tur och sköter våra kort väl här, så kanske det blir en chatt i framtiden wink.gif
Rom byggdes inte heller på en dag så vi får stilla oss wub.gif
yla
jag stillar mej tongue.gif rolleyes.gif o väntar tålmodigt såklart
jag har inte bråttom alls men tänkte att nu har jag missat o det skulle vara synd laugh.gif wub.gif eller hur
eftersom det blir så att man kollar upp läget nya svar o så
men kanske en tjatt skulle göra så att man inte fick tid att läsa
o skriva alla tips o bara de som va uppe på tjatten hann se dom
nåja de löser sej nog wub.gif smile.gif
Inga från Närke
Hej på er

Är det inte en slags chat på småpratssidan? huh.gif
Det tycker jag iallafall. Tycker att det räcker för annars måste man ju vara inloggad hela tiden samtidigt om man ska prata med bokstäver samtidigt eller????????
Det kan man ju göra i Småprat oxå om man är inloggad samtidigt och hittar personerna.
yla
du har så rätt nu såg jag ju detta svar o säger hej till dej biggrin.gif smile.gif
Ingemar
Om det är många som vill ha en chatt så för vi väl överväga det. Själv tycker jag det är rätt tråkigt med en chatt eftersom allt som skrivs i den försvinner så snabbt. I forumet finns all kunskapen tillgänglig för alla besökare hela tiden.
yla
ingemar jag tycker det är bra utan tjatt smile.gif precis som du säger sakerna försvinner o man kan gå miste om bra information
rolleyes.gif dessutom blir det mindre stress på detta sätt smile.gif
o stress det gillar jag inte alls
har jag sagt att jag gillar den här sidan wacko.gif om inte säger jag det nu
tackar för en bra sida rolleyes.gif biggrin.gif
Inga från Närke
Vill man chatta så kan man ju lägga in meddelanden i den personliga brevlådan om det nu är så att ingen annan skall se inläggen än bara de som chattar. För oftast bygger väl chatten på att man går in och pratar privat med någon. Är visserligen inte så belevad på detta område man kan ju vara fler oxå, men man ser inte alltid hela inläggen.
Tycker att småprat fungerar ypperligt som chatt även om man får vänta ibland på svaren. Efterhand lär man sig oxå och hitta. Som t.ex. detta med prick i grönt kuvert. När jag ser det vet jag att jag själv varit där och skrivit något och kan då kolla om någon svarat eller haft synpunkter.
nina L
om man vill chatta kan man ju lägga in sitt ICQ nummer i profilen sin. Det är gratis att hämta på nätet. Och man kan välja att vara "osynlig" vid stressiga stunder.
Gunvor Nilsson
Jag upplever att chatten blir så rörig och stressig. Alla "pratar i mun på varandra" och vem skall man svara först om flera frågar samtidigt?
Det här är en "långsam" chat som utgår på att man riktar sej till alla (mer demokratiskt ?!) Ingen behöver känna sej utanför. Kan bli så annars att vissa endast "pratar" med varandra. Det här passar mej utmärkt. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Gunvor Nilsson @ 11-12-2002, 21:50)
Jag upplever att chatten blir så rörig och stressig.  Alla "pratar i mun på varandra" och vem skall man svara först om flera frågar samtidigt?
Det här är en "långsam" chat som utgår på att man riktar sej till alla (mer demokratiskt ?!) Ingen behöver känna sej utanför. Kan bli så annars att vissa endast "pratar" med varandra. Det här passar mej utmärkt. rolleyes.gif

Håller med om att det kan bli för stressigt med chatt.
ICQ är ju jättebra men personligen har jag minimerat
antalet kontakter för det kunde i bland kännas som
"halva riket" var på besök och alla väntade på svar från mej.
Att ha 3 st. barn och en kompis "på tråden" klarar jag av
Men där går gränsen.
Kanske har det med åldern att göra. unsure.gif
yla
håller me felix matte att icqn kan bli lite mycke ibland men ioförsej så kan man ju vara osynlig men då e de ju ingen ide.O du gunvor jag tycker också att de här e en bra form man skriver lite här o där o läser lite i sin egen takt , rätt skönt faktiskt
smile.gif lagom ingen stress o man kan lägga sej i allt utan att det gör nåt rolleyes.gif
vissa kamrater e uppe på morgonen o vissa på kvällen o en del på natten o dom känns lika nära alla rolleyes.gif
bra ställe att va på ,,, rolleyes.gif oj nu sa jag set igen wub.gif
jo jag har blivit odlanuforumoholiker
abborrmaster
odlanuforumholiker var ett rätt bra ord... Undrar om jag som e sån newbie inräknas... unsure.gif

/Simon
Betty
Jag tycker nog att du räknas i allra högsta grad!!!
Kollade just in Tio i Topp - listan... och allt det där på det senaste dygnet...!!! rolleyes.gif
abborrmaster
tio i topplistan kände jag inte till...

men det beror på att jag kan så lite men vill så mycket så jag behöver fråga nåra som vet om hjälp...

/Simon
Betty
Ovanför informationen om senaste inlägg, på index-sidan.
abborrmaster
ok
abborrmaster
hehe kollla tio i topp listan!!! inlägg totalt är 76 på mej medans dagens inlägg är 77

skumt?

/Simon
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Att vara forumaholiker är inge nytt - det har jag varit firån day 1 på internet - nu ca sju år sedan - fantastiskt men sant. På den tiden fanns inga svenska forum så nog har det hänt mkt.

Har vare med sedan start på båda de stora svenska trädgårdsforumen - mkt skratt och vänner och skoj.
Det är en egen värld :-D

Hälsar Ingrid
abborrmaster
jo jag har oxå sysslat med forum ett tag men inte så länge sen.

Hade grymt bra stats på jetli.com en gång i tiden och är den enda som e aktiv på min karateklubbs hemsida...

Men nu är jag ju frälst på det här stället tills grödorna gror.

/Simon
Virgo
halloj,

CITAT
Hade grymt bra stats på jetli.com en gång i tiden och är den enda som e aktiv på min karateklubbs hemsida...
verkar som om du är grymt intresserad av att skriva många inlägg.

CITAT
hehe kollla tio i topp listan!!! inlägg totalt är 76 på mej medans dagens inlägg är 77

du är duktig du aborrmaster!
har inte läst alla dina inlägg .
Har du nån trädgård eller odlar på fönsterbänken?
Eva i Skåne
CITAT

Jag har haft samma fundering, men kanske är Simon bara en pratsjuk yngling som önskar massor av trädgårdstips? unsure.gif

/Eva
abborrmaster
pratsjuk yngling ja. Trädgårdstips önskar jag oxå. Jag behöver dem.
Fast nu ska jag slå av datorn.

för tillfället odlar jag ju givetvis inne i huset. Jag bor i lägenhet men har en kolonistuga som man kan syckla till och odla i.

/Simon
Berith
CITAT (Virgo @ 04-01-2003, 22:36)

Haha! Nu brinner det snart i ä---n på Cilla! biggrin.gif
Eva i Skåne
???????? blink.gif blink.gif blink.gif ???????

Berith - Är detta något vi alla ska förstå? Här har det inte trillat ner något polett wink.gif wink.gif wink.gif

/Eva
abborrmaster
zå, virgo tycker att jag använder uttrycket GRYMT mycket eller?

Tog ett tag innan jag hajjade det, det konstiga är att jag inte använder det i talspråk så mycket.

/Simon
Eva i Skåne
Hör du, pågasnör (skånskt uttryck, kunde skrivits fulare). Hur var det med läxböckerna sad.gif
Betty
CITAT (Eva i Skåne @ 05-01-2003, 18:08)
???????? blink.gif blink.gif blink.gif ???????

Berith - Är detta något vi alla ska förstå? Här har det inte trillat ner något polett wink.gif wink.gif wink.gif

/Eva

Cilla - 329 inlägg Simon - 127 inlägg rolleyes.gif
abborrmaster
en del skrivande har det väl blivit men det är bara tillfälligt... Datorn har precis börjat funka ossådär....

/Simon
Virgo
Undrar om det är aborrmäster som beamas upp i rymdskeppet och tänker lämna denna planet, eller till ett annat forum?
abborrmaster

Verkar som clark/virgo också vill beama upp folk!!!

/Simon
Eva i Skåne
Virgo har strålat länge här på forumet och det får han gärna fortsätta med. Han är för gammal att lämna planeten wink.gif
Betty
Känner du av "lite competition" Virgo??? biggrin.gif
Tycker du att Simon brer ut sej??? wink.gif
du som är van att vara "herre" på täppan... !!! laugh.gif

Skämt å sido, forumet är väl till för alla odlingsintresserade,
även frågvisa och snabbskrivande ynglingar får väl plats, eller... ?tongue.gif
abborrmaster
CITAT (Betty @ 06-01-2003, 12:51)
Även frågvisa och snabbskrivande ynglingar får väl plats, eller... ?tongue.gif

ja, jag tar den ju annars tydligen smile.gif

/Simon
Betty
Ta plats du bara Simon! Jag tycker det är härligt med din odlar-iver! biggrin.gif
abborrmaster
man tackar bockar och bugar haha smile.gif

/Simon
Virgo
halloy,

CITAT
Känner du av "lite competition" Virgo???  
Tycker du att Simon brer ut sej???  
du som är van att vara "herre" på täppan... !!!  

Ingen risk Betty!

Du kommer oxå snart att tröttna på alla dessa inlägg fyllda av fåniga smilies.

Egentligen borde webmastern öppna en ny avdelning , nämligen barnavdelning
abborrmaster
såja gaska upp dej, var inte butter nu.

/Simon
Betty

Man är inte vuxen förrän man vågar vara lite barnslig!
Berith
Kommer mej oooosökt att tänka på Hans i Mälardalen, en av våra yngsta deltagare - tjosan, vilken skillnad det är på 16 och sexton!! ohmy.gif
abborrmaster
jaså? Är jag eller han barnslig?

/Simon
Betty
Ja jag håller med dej Berith. Jag hade läst ganska många av hans inlägg innan jag kollade upp hans profil. Vad förvånad jag blev när jag såg hans ålder!!!
Betty
CITAT (abborrmaster @ 08-01-2003, 15:20)
jaså? Är jag eller han barnslig?

/Simon

Det behöver nödvändigtvis inte vara negativ kritik att kallas barnslig!!!
Jag brukar ta det som positiv! biggrin.gif
abborrmaster
hehehe... zå jag er barshlig ja? smile.gif

/Simon
Betty
Zå barshlig zå, ja ja laugh.gif
abborrmaster
han Hans kanske verkade vuxen i erat undermedvetna. Ja menar bara hur många 16åringar heter Hans... Oj nu kanske jag gick för långt.

Skämt osido... jaha.... Där ser man. Svårt att vara vuxen när man har en årlig tradition att streaka på rinkebyfältet hehe.... etc. etc.

/Simon
Betty
Det ffinns massor av vuxna som streakar --- NUDISTER!!! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
abborrmaster
när ska dom växa upp unsure.gif

hehe skojade enbart...
Betty
Alltså, jag är rädd att vi snart får en tillsägelse av wm om att avdelningen Support INTE är en underavdelning till Småprat... wub.gif
Vi borde nog skärpa oss lite... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon