Full version: Rätt temp och ljus
Elisabeth P
Det handlar om tiden då de ska gro.

Nu har jag de placerade på köksbänken under bänkbelysning. Problemet är bara att vi nyligen gjort om och satt in spottar. Dessa spottar blir väldigt varma. Jag tror att det finns risk att det blir för varmt.
Funderar på att sätta dem i tvättstugan istället, fast där blir ju stundtals väldigt varmt ochså. Jag skull annars kunna sätta ett lysrör över en hylla där.
Men behöver de ljus innan de grott????

När de väl grott och vill ha det svalare har jag fixat med flera lysrör i garaget smile.gif

Lisa
Margith
Jag har mina under lysrör i tvättstugan. Det fungerar alldeles utmärkt smile.gif
De behöver lyset så fort de tittar upp.
Så sätt du upp ett lysrör över den där hyllan i tvättstugan.
Elisabeth P
Okej, då blir det antagligen helgens projekt smile.gif
Även om torktumlaren går så blir det ju en fuktigare värme. Under spottarna i köket blir det mer brännande värme. Hänger ni med på hur jag menar?

Lisa
kerstin z5-6
Ja , jag håller på tvättstugan , bredsår man i byttor är ju sådderna inte så förfärligt utrymmeskrävande -det är först när man skolat om de tar plats
De vill ha ljus direkt de gror och många kräver åtminstonde lite ljus FÖR att gro smile.gif
Elisabeth P
Ja, det är nog som sagt läge för en liten lysrörshylla där med rolleyes.gif
Idag har jag röjt iordning lite grann, men lysröret har inte kommit på plats ännu, men det lär det bli snart.

Lisa
Jonas70
Jag tror dessutom spottarna ger för dåligt ljus över en större yta. Jag tror det är nödvndigt att du sätter upp den där lysrörsbelysningen.
Elisabeth P
Nu är det fixat med lysrör även i tvättstugan biggrin.gif

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon