I år tänkte jag att jag skulle räkna mina fåglar runt knuten men det är inte lätt minsann! Dom sitter inte stilla så jag hinner räkna!
Jag har en fröautomat hängande i en liten oxel utanför min altan och i närheten har jag hängt en korg i en gran där jag har solrosfrö åt ekorrarna och skatorna så att de inte skall slita sönder fröautomaten i år igen. (Fast där fick jag ju tji

)
Nu hamnade en hel del frö på marken nedanför fröautomaten och med fyra koltrastar som skulle dela på 'kakan' så blev det två trastar för mycket

. Dom blev osams, så nu har jag sopat rent på marken under en gran på andra sidan huset och strött ut frö också där och då blev det strax lugnare!
Men nu har jag problem - om jag räknar fåglarna på ena sidan huset och snabbar mej på till andra sidan - hur vet jag då att inga fåglar har flugit över medan jag flyttade mej? Det det fullkomligt kryllar av småfåglar! Det måste varit hit dina fåglar blåst, Wilma!
Det kan ju aldrig bli rätt antal att rapportera! Hu nu har jag nog tagit mej vatten över huvudet!
/Gunvor