CITAT (Morinablomman @ 21-01-2007, 20:38)
Jo, vi har i vilket fall som helst ingen som helst tanke på att köpa något djur innan vi har fått låna hem katt/hund och levt med den några dagar för att kolla så att han tål den ordentligt.. Man kan ju inte gärna lämna tillbaks de små liven när man väl fäst sig vid dem... då tror jag hellre gubben får flytta!!!

:lol:
Pratade med en tjej i Karlstad som visste om en uppfödare i Karlskoga som har lånekatt innan försäljning.. Det är ju ett absolut måste!

Det låter ju bra att kunna låna hem en katt eller hund för att testa sin eventuella allergi men...
HUR hör man sen om det visar sig att nån i familjen ÄR allergisk? Då har man ju redan hunnit få djurallergenerna spridda över hela halva huset och den stackars allergikern ska kanske behöva leva där tills allt är ordentligt allergisanerat.
Det är nog klokare att be att få hälsa på nån med några djur av aktuellt slag och sitta där och gosa en-två timmar. Man kan be att få lite hår i ett kuvert eller en bit filt eller handduk som katterna har legat på och sen kan man sitta och sniffa på det också.
Själv skulle jag inte ens drömma om att ha utlåning av mina djur. Det är ju i regel frågan om helt djurovana människor som vill låna hem "testpiloter" och såna vill inte jag ställa upp med.