CurlySue
Hej
Köpte en kolonistuga med lott förra sommaren som kräver massor med jobb och framför allt planering.
Har funderingar på att inreda den i olika avdelningar, men söker en bra bok i ämnet med bra bilder och handfasta råd.
Fenja
Det bästa råd jag kan ge är att du går till biblioteket och kollar, så hittar du säkert en bok som du tycker är bra och uppfyller de kriterier du har.
Mvh
Fenja
cato
Köpte en bra bok i ämnet för ett tag sedan.

TRÄDGÅRDSDESIGN för en vackrare trädgård
av Ann-Christin och Dan Rosenholm.

En mycket bra bok!
Pris c:a 245:- på internet.

Hälsningar

CATO
Aquilegia
....inte något tips på bra bok har jag...men har du sett att snart börjar det ett nytt trädgårdsprogram på TV4, (tror det var premiär den 7 feb) där Janne Bylund skall trampa runt i koloniträdgårdar. Låter som ett bra tillfälle att sno tips!
Åsa E
Två bra böcker som ger inspiration:
Trädgårdens rum
En trädgård blir till

Jag minns inte vem som har skrivit dem, den första är av en svensk författare och den andra av en engelsk, tror jag.
CurlySue
Tack för alla era tips.
Så snart snön smält ska jag och mannen klampa runt och mäta hela tomten. Så ska vi försöka komma igång med Rosenholms trädgårdsdesign program.
Ska nog även beställa Trädgårdsdesign för alla.
+ kolla på nya trädgårdsprogramet.
flower
Jag har beställt en bok som heter planering och uppbyggnad av trädgård-en praktisk handbok,som är skriven av landskapsarkitekten Olle Helling,
vet inte om den är bra men jag kan återkomma om det när jag fått den.
CurlySue
hej
Ja gör gärna det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon