Fizzgigg
En av de (oftast) trevliga sakerna med att ha ett eget företag är att det kan komma roliga saker med posten, ofta utan att man vet att de är på gång. Ibland är det däremot rena twillight zone.
Det kom inte mindre än tre stycken avier att det fanns paket att hämta ut. Ingenstans stod det vilken avsändare det var men det var rätt adress till mig. Det visar sig vara tre kartonger, totalt 60 kilo, med årsredovisningar från alla möjliga företag som har skickats till mig från en adress i Sussex, England. Årsredovisningar som jag inte har beställt eller ens visste att de skulle komma. För att göra det ännu fånigare kom det dessutom ett kuvert... med en årsredovisning. Så totalt blev det 3 kartonger med 60 kilo plus en ensam årsredovisning. Jag vågar knappt tänka på vad det har kostat att skicka så mycket från England. blink.gif
Någonstans har något gjort ett ganska kostsamt fel. Synd att vi inte har öppen spis, vi hade haft tändmaterial resten av vintern. smile.gif
LadyG
laugh.gif

Och skriva "Åter avsändaren" med rött bläck på är inget alternativ? laugh.gif
Kathy
laugh.gif Frågan är vem det var som egentligen skulle ha dem?
kristerh
Det finns ju företag som enbart sysslar med att skicka ut årsredovisningar o dyl, kanske någon har anmält ditt företag, eller så har det stått med någon finstilt text på något dokument du skrivit under.
Skriv eller ring till avsändaren o be dem stryka dig i sitt register annars kommer du att få massa sådant i framtiden
Fizzgigg
Fortsätter de att skicka brasmaterial kontaktar jag dem, annars kommer jag helt enkelt att strunta i att hämta ut prylarna och låta dem gå "return to sender" för att citera Elvis.
LadyG
"För inskickat ej beställt material ansvaras ej." rolleyes.gif
kristerh
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 19:29)
"För inskickat ej beställt material ansvaras ej." rolleyes.gif

i det här fallet borde det vara "för utskickat material ansvaras ej" wink.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 19:26)
jag helt enkelt att strunta i att hämta ut prylarna och låta dem gå "return to sender" för att citera Elvis.

Tjaa...nån ska ju ha ett jobb................ biggrin.gif
LadyG
CITAT (kristerh @ 23-01-2007, 11:22)
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 19:29)
"För inskickat ej beställt material ansvaras ej."  :rolleyes:

i det här fallet borde det vara "för utskickat material ansvaras ej" wink.gif laugh.gif

LOL

Så sant som det är sagt smile.gif
Kakaduan
Fast för att inte råka illa ut (och av omtanke) skulle jag nog kontakta avsändaren och be dem utreda det hela innan jag kastar något. Risken finns ju dessutom att det dimper in en faktura efteråt.

Kakaduan
niklaswik
"Ingenstans stod det vilken avsändare det var"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon