Full version: Fröföretag
triskell
Hejsan! Jag undrar om någon har några bra tips på fröföretag. Jag är inte ute efter prydnadsväxter utan användbara växter samt grönsaker.

MVH Anna
Floppy
Impecta
Fröer.nu
Fröshopen
Nu kommer jag inte på fler....står liksom lite still i hjärnkontoret...
Kanske fler som tipsar...
Eva 33c
Runåbergs fröer har stort urval av grönsaksfröer anpassade för odling i Sverige. Mycket bra info om odling mm .
Brukar handla mina köksröer där. smile.gif
romarin
Hej!

Jag har hittat ett intressant fröföretag i Danmark (med hemsida på svenska) som säljer italienska grönsaksfröer. De heter www.gourmetgarage.dk.

Massor med spännande frösorter och jättepåsar! rolleyes.gif
marskattan
Jag kan tipsa om Lillafiskaregatans trädgårdsbutik som finns i Lund. Antingen kan man besöka dom där eller handla via internet. Dom har tydligen runt 5500 olika sorters frö. Har man tur och bor i närheten så finns det en hel del frö som kostar 5 kr påsen (om man köper mer än 10 påsar) och då är det frö från i år (några från -07).

Behöver jag säga att det är farligt att besöka det stället ofta *ler*

Lillafiskaregatansträdgårdsbutik
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag köpte också mycket hos Runåbergs fröer men en del Kiepenkerls fröer också (rättikafröer osv. )

Kiepenkerls fröer beställde jag hos trädgårds mästaren Schlüter i tyskland och dom kom omgående.

http://www.kiepenkerl.de/sortiment/gemuese

Sidan är på tyska.

Elisabeth
Alba
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-10-2008, 10:59) *
Jag köpte också mycket hos Runåbergs fröer men en del Kiepenkerls fröer också (rättikafröer osv. )

Kiepenkerls fröer beställde jag hos trädgårds mästaren Schlüter i tyskland och dom kom omgående.

http://www.kiepenkerl.de/sortiment/gemuese

Sidan är på tyska.

Elisabeth

Här kommer en översättning som Google fixade.
KIEPENKERL.de på svenska
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Alba @ 02-10-2008, 12:58) *
Här kommer en översättning som Google fixade.
KIEPENKERL.de på svenska

Alba tittade lite på översättningen.

Men antigen förstår Google inte tyska eller den kan inte svenska................

För det är väldigt mycket som blir då fel.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon