|
Nu har jag suttit och väntat i en timme i kö på sumantecs internetchatt support...hade plats 14 och då kopplar de bort mig.... F***bannade s***tstövlar....  ...är så arg så jag kokar snart... Provar att ställa frågan här.... Jag har Norton Internet Securuty och fick en utbrottsvarning på ett 'snabbsmittat hot' jag trycker på kanppen skydda och då dyker det upp en ruta som talar om att den håller på att uppdatera...men efter en stund dyker detta fönster upp... Vad är felet och hur fixar jag till det??? ...jag har gjort som det står och den säger då att det finns inget att uppdatera...
testa med att köra spyboth search and destroy och se om den kan ta det
Gäller licensen fortfarande? Om den gått ut kan man inte uppdatera sin programvara nämligen.
Fizzgigg
22-01-2007, 20:59
Tyvärr kan jag inte komma med ett bra svar just nu eftersom jag inte vet vilken version av Internet Security du använder eller vilket operativsystem du har.
CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 20:59) Tyvärr kan jag inte komma med ett bra svar just nu eftersom jag inte vet vilken version av Internet Security du använder eller vilket operativsystem du har. Versionen jag har är 8.0.7.1 och jag har Windows XP LadyG: Licensen gäller till nästa år...
Symantec Kunskapsdatabas kanske kan hjälpa? Jag tycker det ser ut som att det är ditt fel de beskriver?
Fizzgigg
22-01-2007, 21:52
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 21:23) Symantec Kunskapsdatabas kanske kan hjälpa? Jag tycker det ser ut som att det är ditt fel de beskriver? Det verkar rätt tycker jag. Vad heter v8.0.7.1 egentligen är det Internet Security 2006 eller 2007 eller vilken är det?
2005 är versionen... LadyG...det är exakt mitt fel...men deras lösning fungerar inte...jag har gjort som de har sagt men det funkar inte iaf... CITAT Gör något av följande om problemet kvarstår efter du kört LiveUpdate:
Om du kör LiveUpdate och inga nya uppdateringar hämtas, utan detta felmeddelande fortsätter att visas ska du läsa Norton AntiVirus anger att definitionerna är för gamla, men LiveUpdate anger att det inte behövs någon uppdatering i stället för det här dokumentet. man ska ställa klockan rätt...den går rätt Om du kör LiveUpdate och det inte lyckas, ser du att en länk finns med i felmeddelanderutan, "Klicka här för mer information om felet", enligt bilden i följande exempel. Klicka på länken och följ instruktionerna i dokumentet i kunskapsdatabasen: Den länken finns inte
Under texten som säger att du ska ställa om klockan finns det en länk What if this didn't work. Kollade du den?
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:15) Under texten som säger att du ska ställa om klockan finns det en länk What if this didn't work. Kollade du den?  ...näpp...ska genast kolla in den... Ska köra det programmet snart...håller på att virus scanna datorn just nu...å då går det så långsamt....tänkte ifall om det lyckats ta sig in nått virus...
Lady Hamilton
22-01-2007, 22:18
Tyvärr Floppy kan jag inte hjälpa dig  Men jag själv har haft problem med Symantec, ringde svensk support hamnade i Iran eller något liknande  Och där försökte de hjälpa mig på knagglig svenska. När det inte lyckades så avbröt de samtalet. Jag fick ta till "expert hjälp" en datatekniker fick ordning på datorn, och sedan skyndade jag mig att avinstallera eller liknade, i allafall så bytte jag till annat antivirus. Döm om min förvåning när de efter ca 3-4 dagar kom ett E-mail där jag uppmanades att betala in ett belopp till ett konto i USA (!) för "uppdatering(!  ) Nä alldrig mer symantec
 ...okej...vad otrevligt...  ... jag såg att support via chatt, e-post var gratis men däremot tog de 275 spänn tror jag för telefon support...det tycker jag är för j***ligt...här betalar man för en produkt och så måste man betala ännu mer för att få skiten å fungera... Nä...jag har inte råd att avsluta mitt...så jag fortsätter å köra vidare på mitt...men jag har en god vän som är super haj på detta tekniska...så jag får ta med mig burken till honom om det inte löser sig...
Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.
Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn.
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:25) Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.
Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn. Jag har haft Norton i ca 4-5 år nu och aldrig haft problem tidigare...så jag får väl vara liiiite nöjd iaf med dem...  ...men ibland så får man svära lite...men nu ska jag nog ta och titta lite på tv så länge och vänta på att virus scanningen ska bli klar...
Fizzgigg
22-01-2007, 22:31
Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv. Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.
Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt.
CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:28) CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:25) Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.
Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn. Jag har haft Norton i ca 4-5 år nu och aldrig haft problem tidigare...så jag får väl vara liiiite nöjd iaf med dem...  ...men ibland så får man svära lite...men nu ska jag nog ta och titta lite på tv så länge och vänta på att virus scanningen ska bli klar... Absolut, svära måste man få på datorn  Fast jag tycker nog Microsoft support är den bästa jag haft med att göra. God tvåa är D-Link och därefter Symantec. Novell, Sun och Cisco däremot är inte fullt lika tjänstvilliga. Spö ska de ha  Dessvärre har jag aldrig träffat en suportavdelning som inte haft vett att ta betalt för sig, så det får vi nog acceptera eller hjälpa varandra ur kniporna  Jag föredrar att vi hjälps åt gratis än att vi matar supporten med surt förvärvade slantar
CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:31) Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv. Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.
Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt. Just det ja, Goback hade jag ju glömt!!! Vilket &/¤&%¤&% skräp!!!! Det var det jäkla programmet som fick min gamla dator att begå harakiri och göra sig oanvändbar i en evighet!!! Å så förbannad jag var då!
Håller fullkomligt med där LadyG... Jag skulle ha skrivit in här och frågat först innan jag satt i kö hos symantec...då hade nog problemet varit löst redan...med tanke på den goda supporten och kunskapen här
CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:34) Håller fullkomligt med där LadyG... Jag skulle ha skrivit in här och frågat först innan jag satt i kö hos symantec...då hade nog problemet varit löst redan...med tanke på den goda supporten och kunskapen här  Dom hann väl inte börja debitera något väl? För du fick ju ingen hjälp från dem, då ska du inget betala tycker jag.
Fizzgigg
22-01-2007, 22:36
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:33) CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:31) Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv. Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.
Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt. Just det ja, Goback hade jag ju glömt!!! Vilket &/¤&%¤&% skräp!!!! Det var det jäkla programmet som fick min gamla dator att begå harakiri och göra sig oanvändbar i en evighet!!! Å så förbannad jag var då! Deras Goback tycker jag är ett enda stort memonto mori-program.
CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:36) CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:33) CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:31) Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv. Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.
Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt. Just det ja, Goback hade jag ju glömt!!! Vilket &/¤&%¤&% skräp!!!! Det var det jäkla programmet som fick min gamla dator att begå harakiri och göra sig oanvändbar i en evighet!!! Å så förbannad jag var då! Deras Goback tycker jag är ett enda stort memonto mori-program. Så sant som det är sagt!
Fizzgigg
22-01-2007, 22:37
CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:34) Håller fullkomligt med där LadyG... Jag skulle ha skrivit in här och frågat först innan jag satt i kö hos symantec...då hade nog problemet varit löst redan...med tanke på den goda supporten och kunskapen här  Vad lär vi oss av detta? Jo, odla.se är bättre på att fixa datorproblem än telefonsupport.
CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:37) Vad lär vi oss av detta? Jo, odla.se är bättre på att fixa datorproblem än telefonsupport.  Jupp...Heja Odlaiterna... LadyG...jag satt i chatt supporten och den är gratis...som tur var...
CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:43) CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:37) Vad lär vi oss av detta? Jo, odla.se är bättre på att fixa datorproblem än telefonsupport. :lol: Jupp...Heja Odlaiterna... LadyG...jag satt i chatt supporten och den är gratis...som tur var...  Skönt, du ska inte behöva betala för sådant tycker jag (men företagen är inte av samma åsikt).
Jag som skulle gå och lägga mig...*suck*... Körde klart scanningen och gick in på länken som du skrev LadyG...problemet var kvar... Tänkte att om jag startar om datorn då...även om den inte sa till att jag skulle...äsch jag provar...sagt och gjort jag startade om datorn och VOILA...det funkade...norton är som det ska vara... En stor eloge och en stor bukett med de rödaste rosorna och den godaste choklad tårtan till dig LadyG...super tack för din superba support... 
Underbart!!! Då är det lugn och ro i datorn igen. Jag står så gärna till tjänst om jag kan!
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 23:37) Underbart!!! Då är det lugn och ro i datorn igen. Jag står så gärna till tjänst om jag kan!  Japp...nu ska jag gå och lägga mig...
Jag brukar göra reklam för Telias säkerhetstjänster (för dom som har Telia) Funkar perfekt! Man behöver inte komma ihåg att göra uppdateringar, det fixar dom dagligen
kristerh
23-01-2007, 11:10
hade oxså problem med Nortons virusprogram förut, den fick för sig att min prenumeration gått ut och själv ändrat i programmet, med följd att när programmet skulle uppdatera virusskyddet gick det inte, det var alla möjliga olika felsökningar man skulle göra, ringde min support eftersom jag har hempc, och de sa att jag skulle avinstallera norton, och köra in det som en ny installation med den bif skivan jag fick med datorn, och det hjälpte. Alltså om det är någon med oförklariga fel på norton, avinstallera och installera på nytt Det är tydligen vanligt det felet som jag hade
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|