krullan
Hej!
Brukar beställa fröer från Impecta. Men årets Thompson och Morgan-katalog innehöll så många erbjudanden (ja, jag vet, jag går på reklamen...) med fria fröpåsar, så jag tror inte att jag kan låta bli. Även om Impecta har mer kul att välja mellan.
Men hur är det att beställa från England? Blir man bombarderad av reklam sen och är det risk för annat krångel när man köper från utlandet?
Har tidigare köpt från Rara växter, men då var grobarheten inte alls bra, tyckte jag, som brukar så mycket.
Nån på formumet som har erfarenhet att dela med sig av?
mvh
Krullan
PS jag skrev också ut en finsk katalog från nätet, som liknar Impectas, mycket lockande!
Lady Hamilton
Jag har beställt från "Thomson" och har inte haft några som hellst problem smile.gif Inte ETT reklam mail har jag fått. Och det är ju ett seriöst företag som är mån om sina kunder tongue.gif
krullan
jag är inte så bra på att chatta. Mitt svar till Hamilton råkade bli nytt inlägg. Tack för svaret i alla fall!
Krullan
Alba
CITAT (krullan @ 23-01-2007, 11:08)
Hej!
Brukar beställa fröer från Impecta. Men årets Thompson och Morgan-katalog innehöll så många erbjudanden (ja, jag vet, jag går på reklamen...) med fria fröpåsar, så jag tror inte att jag kan låta bli. Även om Impecta har mer kul att välja mellan.
Men hur är det att beställa från England? Blir man bombarderad av reklam sen och är det risk för annat krångel när man köper från utlandet?
Har tidigare köpt från Rara växter, men då var grobarheten inte alls bra, tyckte jag, som brukar så mycket.
Nån på formumet som har erfarenhet att dela med sig av?
mvh
Krullan
PS jag skrev också ut en finsk katalog från nätet, som liknar Impectas, mycket lockande!

Vill du lägga in namnet på det finska företaget.
Det är alltid roligt med något nytt.
krullan
Finska firman heter Exotic Garden och ligger i Nämpnäs.
Katalogen finns på svenska och är, som sagt, väldigt lik Impectas.
www.exoticgarden.fi
Krullan
Lady Hamilton
CITAT (Hamilton @ 23-01-2007, 11:15)
Jag har beställt från "Thomson" och har inte haft några som hellst problem  smile.gif  Inte ETT reklam mail har jag fått. Och det är ju ett seriöst företag som är mån om sina kunder   tongue.gif

CITAT
krullan Skickat den: 23-01-2007, 11:18

Hej igen!
Jag har en gammal TM-katalog som är betydligt fylligare och årets var så full av jippon att jag blev tveksam. Trodde också att de skulle ha fler ovanliga sorter, som Impecta, än vad det är.
Annars är ju TM, som sagt, en seriös firma. Men upplägget gjorde mig tveksam.
Tack för svar!  
CITAT
krullan Skickat den 23-01-2007, 11:20
jag är inte så bra på att chatta. Mitt svar till Hamilton råkade bli nytt inlägg. Tack för svaret i alla fall!
Krullan  
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon