krullan
Hej!
Jag har just printat sisådär 250 sidor frökatalog från Finland som jag lusläser. Dessutom har ett helt gäng frökataloger dimpt ner med posten. Och jag vill köpa ALLT! Brukar köpa en massa, men sen är det värre med utplanteringen... Men själva frösådden och -skötseln tycker jag är så spännande.
Är du hugad på riktigt mycket sådd, kan jag rekommendera Trädgårdsamatörernas, STAs, frölista som kommer i slutet av varje år. 20 sorter för runt hundralappen kan man beställa där. Riktigt ovanliga sorter också. Förutsätter dock att man är medlem.
Själv sådde jag kattmynta som nåt slags häck för rabatten förra året. Blev 47 fantastiska ruggar av blåblommande torktåligt. Så varför inte en stor häck? :-)
Lycka till!
Krullan
Helen i Piteå Zon 5
Ja, visst är det härligt med alla dessa frölistor och kataloger biggrin.gif man kan läsa hur länge som helst, sen kryssar man för allt man vill ha, inser rätt snabbt att den mängden inte går att hinna med att fröså tongue.gif då får man stryka bort en hel del rolleyes.gif men man har kul medan det pågår biggrin.gif biggrin.gif /Helen
Sailor Pluto
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-01-2007, 12:23)
Ja, visst är det härligt med alla dessa frölistor och kataloger  :D   man kan läsa hur länge som helst, sen kryssar man för allt man vill ha, inser rätt snabbt att den mängden inte går att hinna med att fröså  :P   då får man stryka bort en hel del   rolleyes.gif  men man har kul medan det pågår   biggrin.gif  :D    /Helen

Instämmer!!!!
Och krullan, tack för tipset smile.gif . 20 sorter för en hundring är ju alldeles underbart. Då kan man kosta på sig att vara medlem!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon