Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan kan någon hjälpa mig med denna text som är på eng
förstår orden men inte förstår jag vad dom menar eller hur meningen hänger ihop , måste verkligen förstå detta , tusen tack wub.gif
här kommer texten

The defoliation collapse that is worrisome is when the pleats fold, remain
folded, color lightens and texture feels dry
anna_rispan
eh, kankse att blabverkets kollaps är oroande när vecken fortsätter att vara ihopfällda? och färgen blir ljusare samt att ytan känns torr.

är det din palm???
Hepe
CITAT (flaxss @ 23-01-2007, 15:20)

Taskig översättning:

Det plötsliga bladfall som är bekymmersamt är när vecken viker ihop sig, stannar ihopvikta, färgen ljusnar och ytan känns torr.

Helene
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 15:22)
eh, kankse att blabverkets kollaps är oroande när vecken fortsätter att vara ihopfällda? och färgen blir ljusare samt att ytan känns torr.

är det din palm???

nåt sånt har jag med kommit fram till , men jag förstår inte vad som menas med det unsure.gif unsure.gif

så här ser hela texten ut
Dark green means good things. I see that adaptation in Trachycarpus below 0F, and inside, all is well.

folded, color lightens and texture feels dry. That accompanies catastrophic freeze of cells, and badly deforms or kills the frond.

Your pics look fine.

och detta förstår jag inte

kan orden men det är ju helt konstigt , får inte i alls ihop det

jo jag frågade på ett amerikanskt forum om palmen men allt är bra med den , den återhämtar sig . men jag vill ändå förstå vad han skrev
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hepe @ 23-01-2007, 15:30)
CITAT (flaxss @ 23-01-2007, 15:20)

Taskig översättning:

Det plötsliga bladfall som är bekymmersamt är när vecken viker ihop sig, stannar ihopvikta, färgen ljusnar och ytan känns torr.

Helene

nu så , nu fattar jag ju wub.gif

tusen tack wub.gif
fruberglund
Edit. Hade redan fått samma svar så jag tar bort mitt, onödigt med upprepningar. Fick fram samma som ovanstående.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon