ewa zon 3
Behöver fler fyrkantiga plastkrukor i den svarta kraftigare plasten.
Beställa i hundratal blir väl mest ekonomiskt rolleyes.gif
Vill gärna ha tips om ställen man kan beställa ifrån som privatkund.
Och om ni beställt ungefär hur stor fraktkostnaden blev

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
Då jag beställer själv brukar jag köpa en kartong från Lindbloms Frö sist var det 8*8*8,5 1250st 662:-
Annars brukar vi sambeställa från Hermann Mayer men minns inte vad det kostade, har för mig det var lite billigare /Helen
Lady Hamilton
Tycker du att de svarta fyrkantiga som finns på affärerna är för "tunna"? Jag tycker att de är mycket bättre än de gröna i allafall
Floppy
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-01-2007, 17:24)
1250 st

ohmy.gif ...oooooojjjj...va många...jag som tycker att jag har många...har väl kanske en bråkdel av ditt... tongue.gif smile.gif wub.gif
ewa zon 3
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-01-2007, 17:24)
Då jag beställer själv brukar jag köpa en kartong från Lindbloms Frö sist var det 8*8*8,5  1250st 662:-
Annars brukar vi sambeställa  från Hermann Mayer men minns inte vad det kostade, har för mig det var lite billigare    /Helen

Hittar 9x9x10 cm, 455 kr för 1250 st, sen tillkommer väl moms och då blir frakten ca en hundring. Låter det ungefär rätt Helen?

Beställer nog inte så många som du men bra att veta ungefär vad de tar i frakt smile.gif

Och Hamilton om krukorna ska tåla att stå ute i sol ,väder och vind flera gånger så behövs det lite kraftigare tycker jag men vet vilka du menar wink.gif

/Ewa
Limeblossom
Jag har fått mina av en som har blommaffär/plantskola wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
fakturan 1250 krukor kostade 350:- + moms= 437,50 + frakt= 662:- det var -04 så det är säkert någon krona dyrare idag.
Är du med STA? Ni kanske gör en sambeställning i din lokalkrets, vi gör det numera, blir billigare /Helen
ewa zon 3
Tack Helen för att du tog dig tid och kollade upp priset wub.gif
Även om frakten kostar en del så blir priset för krukorna överkomligt.
Ska absolut kolla med lokala plantskolan om de ger bort krukor.

/Ewa
uno
Lindbloms frö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon