Monchichii
23-01-2007, 18:05
Hej,
Jag leter både på internet och var nere på stan idag.
Jag letar efter ett drivhus eller ett litet växthus.
Men det är jätte svårt att hitta det som jag önskar mig.
Jag letar efter ett utav trä med vitglasyr och med glasfönster. Det ska se gammalt ut. Jag var inne i en butik i Linköping.. men jag vill gärna jämföra priser. Kan någon här rekomendera något bra ställe.
MVH,
Monchichii
Monchichii
23-01-2007, 18:34
jo, nu har jag hittat,
på Ikea har dem och då måste jag själv måla dem vita... men mycket billigare...det ska bara kosta 129 kr st.
ist för 1450 kr.
Snöflinga
23-01-2007, 19:21
Ja det kan man kalla prisskillnad

Är det verkligen samma
Monchichii
23-01-2007, 19:34
Nej, de är inte identiska. Det ena är avlångt och den andra är med fyrantig.
Är det detta du menar?...den har Ikea haft läääänge...jag tror att jag köpte mitt för 8-9 år sedan om jag inte minns helt fel...gulligt är det iaf...
aanderss
23-01-2007, 20:50
vad är skilnaden? jag vet inte de
Monchichii
23-01-2007, 21:29
jo, det tänkte jag köpa, men jag ska bara måla träet vitt
malin72
23-01-2007, 22:02
Monchichii
24-01-2007, 01:46
Jag tänkte ha odlingskrukor dvs sådana som man börjar så i. Sedan får krukorna stå där inne tills odingen har växt tillsig. Det är viktigt att växterna får ljus. Varför jag inte köper den dyra, är för att den från ikea är billigare och det gör inte så mycket om den står ute. Den ska inte stå i regnet...
malin72
24-01-2007, 11:03
aha smart ute i solen på våren då

mm nåt att fnula på
Oj sådant vill jag ha!!!!Vilken avdelning på Ikea hittar man det?? Vill inte springa runt överallt där bland massa "folk"!
Finns den med i katalogen?
Anki
Finns på ikeas hemsida....
Ikea kolla längst ner till höger...
Elisabeth P
24-01-2007, 16:33
wow. Det såg ju snyggt ut
Är det någon som vet hur stort det är?
Tar ni in det under vintern?
Använder ni det till att driva på de små när vårsolen börjar komma eller tidigare?
Är helt novis, men vill lära, därav alla frågor

/ Lisa
Monchichii
24-01-2007, 18:12
Jag vet enbart var de finns på IKEA i Linköping. De är på botten planet bort mot kassan, vid växterna och andra inredningsdekoratoner. Där finns dem.. jag köpte två idag, har suttit hemma och målat med lasyr. Jag kommer ha växthuset inne först. Sedan tar jag ut dem framåt våren och tidiga sommaren.
MVH monchichii
Ophelia
24-01-2007, 18:35
Grattis....det där är snyggt....fungerar ju även som en prydnad
Det är skoj att hitta något till bra pris. Känns som om man tjänar pengar på affären
Elisabeth P
24-01-2007, 18:35
Men hur stora är de, eller små

?
Lisa
Använder mitt som prydnad...kanske inte just nu eftersom jag flyttade i sommras...men den dyker nog fram snart igen...
Lisa:) Måttena är:
Längd: 50 cm
Bredd: 24 cm
Höjd: 25 cm
Så den är inte såååå stor...men gullig
Elisabeth P
24-01-2007, 20:01
Tack Floppy
Snyggt var det, men jag skulle nog vilja att det var lite större. Nåväl fårväl leta fram den praktiska genen och bygga ett
Lisa
CITAT (Lisa:) @ 24-01-2007, 20:01)
Tack Floppy
Snyggt var det, men jag skulle nog vilja att det var lite större. Nåväl fårväl leta fram den praktiska genen och bygga ett
Lisa
Var så lite så...
Jo det är lite litet...det är nog mest till prydnad...
Önskar jag vore mer flexibel i kroppen så skulle jag bygga mer...
...'tu vet rycken'....*finlands svenska*
Monchichii
24-01-2007, 23:21
somsagt man kan inte ha mycket i den. men jag har två. ska fixa i hop det på något bra sätt. nu är de vitmålade.
malin72
24-01-2007, 23:32
CITAT (Monchichii @ 24-01-2007, 23:21)
somsagt man kan inte ha mycket i den. men jag har två. ska fixa i hop det på något bra sätt. nu är de vitmålade.
låter fin fint det....

ska försöka hitta nåt jag med,var det liknande som fanns på åhlens förra våren eller
Monchichii
25-01-2007, 00:27
Förra året hade de på Åhlens, men jag ringde ner och då sade de att den "serien" kommer nog i mars. Men de är inte säkra om de har beställt in det igen eller inte. Det är huvudkontoret som sköter sådant.
I förrgår var jag nere i Linköping och gick till en affär som heter handplockat. De säljer inredningssaker och möbler som ska se äldre ut. De hade några växthus, ett förlitet och ett stort. Det stora ville jag ha. Men det kostade allt för mycket. Det var nog mest till prydnad
Idag var jag på IKEA och handlade två växthus. och det blev jag nöjd över.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.