Full version: Rambutan
aanderss
tacksam för alla svar jag kan få
aanderss
Ingen som vet?
Alba
Hittade denna länk på Allt Om Trädgård

LÄNK
aanderss
10000000000 tack
Piccante
Jag har lyckats med Litchi men mina Rambutankärnor ville aldrig gro. Förmodligen har de dålig grobarhet så köp så färska du kan komma över och plantera direkt. Men jag ska försöka ge mig på Rambutan igen.
aanderss
CITAT (Leocarpus @ 26-01-2007, 15:58)
Jag har lyckats med Litchi men mina Rambutankärnor ville aldrig gro. Förmodligen har de dålig grobarhet så köp så färska du kan komma över och plantera direkt. Men jag ska försöka ge mig på Rambutan igen.

Lycka till

mina har ännu inte grott
Guerreira
Hej!

Jag funderar också på hur man bäst tar hand om en rambuanplanta. Jag stack ner en kärna i en kruka för ca tre-fyra veckor sedan, och nu har jag ett skott på en decimeter med fyra blad. Trodde aldrig det skulle bli något, men....

...detta är vad jag tror jag lärt mig hittills i a f. Sätt ner kärnan i jorden snabbt, precis som ni andra var inne på. Ställ riktigt varm, jag har min i ett väldigt soligt sydöstfönster. Solen ligger på från det att den går upp till ungefär lunchtid. Eftersom jag satte kärnan i en kruka med solrosor som kommit upp en bit fick den ganska mycket vatten. Det skulle vara intressant att veta om rambutan växer som en buske eller ett träd.

Lycka till med din planta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon