Full version: Namn-ettiketter
grynet
Hejsan...jag har ett litet tips som jag fick av svärmor ,ang märkning av frösådder/plantor...även ute i rabatten,där dom står emot regn o rusk...jag tar gamla/trasiga persienner och klipper isär till lagom stora bitar,och klipper dom spetsiga i ena ändan,för att dom ska va lätta att sticka ner i jorden..skriver med en vanlig tusch-penna...helt kanon,och gratis...om du skriver fel eller vill byta namn på dom,ta bara Svinto och gnugga,så försvinner texten.. smile.gif
aanderss
CITAT (grynet @ 24-01-2007, 10:23)
Hejsan...jag har ett litet tips som jag fick av svärmor ,ang märkning av frösådder/plantor...även ute i rabatten,där dom står emot regn o rusk...jag tar gamla/trasiga persienner och klipper isär till lagom stora bitar,och klipper dom spetsiga i ena ändan,för att dom ska va lätta att sticka ner i jorden..skriver med en vanlig tusch-penna...helt kanon,och gratis...om du skriver fel eller vill byta namn på dom,ta bara Svinto och gnugga,så försvinner texten.. smile.gif

vilket bra tips
fruberglund
CITAT (grynet @ 24-01-2007, 10:23)

Funkar det med plast eller är det metall. Jag har flera stycken i plast som jag hade tänkt slänga blink.gif
grynet
Hej Fru Berglund...jag har bara metall men det funkar säkert med plast oxå...plast är ju ett tåligt material med..testa så får du se... smile.gif
Alba
Märkstickorna man köper är ju i plast så det borde fungera.
titti49zon6
Jag har köpt persienner i plast på Jysk 29:- fick ut ca 200 etiketter
storlek som köpta wub.gif
skriv med blyerts! tusch och bläck försvinner om dom skall vara ute
Jonas70
Jag har oxå hört att det är bara blyerts som beständigt, och följaktligen det som gäller.
Truntetorp
Jag har ett annat tips men då krävs laminat. Ni vet såndär apparat som plastar in pappersark. Kör igenom laminatet utan papper och klipp sen i lagom stora etiketter, skriv med waterproofpenna. Etiketten bli diskret och ändå lättläst och billig.
fruberglund
CITAT (titti49 @ 24-01-2007, 15:22)
Jag har köpt persienner i plast på Jysk 29:- fick ut ca 200 etiketter
storlek som köpta wub.gif
skriv med blyerts! tusch och bläck försvinner om dom skall vara ute

Jag har haft ute ett år med svarta markeringpennor och det sitter fortfarande kvar men det måste ju vara vattenfast penna såklart.
titti49zon6
Har provat med vattenfast, men det har försvunnit,blekts bort efter ett år
så nu använder jag bara blyerts
obs att jag använde specialpenna för ettiketter
ingrid fuxwall
Själv går jag till affärer som säljer lösgodis, ber att få lite lock och sedan klipper jag till märkstickor - helt gratis.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon