aanderss
Är den bra?
marskattan
Allting är ju relativt... Jag var där för typ 4 år sedan och köpte ett fruktträd som present men blev inte sugen på att åka dit igen. Förvisso har mitt trädgårdsintresse ökat markant och det är mycket möjligt att jag skulle ha mycket större behållning av att åka dit nu.

Så testa och se om du är i närheten.

Ett ställe du kan skippa är Skarhults plantskola. Var där förra våren och blev riktigt dåligt bemött så att jag kom aldrig mer än precis innanför portarna innan jag vände igen....

Men gav det en ny chans i höstas (för att trädgårdsföreningen jag är med i har samarbete med plantskolan). Men det var nästan värre! Växterna var mer döda än levande, ägaren (eller om det bara var en stöddig anställd) stod och pratade i mobiltelefon hela tiden jag var där. Det enda "positiva" var att om du väl köpte en växt så följde det med "dekoration" i form av sniglar och annat.

Jag beklagar redan på förhand om det är någon som tar illa vid sig. Men det var så jag upplevde det. Jag tror säkert att ägarna till plantskolan har alla intentioner att ha ett bra företag, men dom två dagarna jag var där misslyckades det helt.
aanderss
tack för svaret
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon