Fick reklam från Frö med posten idag att man kunde köpa en pluggbox med plats för 49 plantor i hårdplast/ lock, bricka under. Beställde boxen 179 kr, men blir det inte blött under locket ? Kan se att varje plugg är ljup men var är egentligen fördelen mot vanliga fyrkantiga i plastkrukor ?
Men så mycket sår jag så jag måste prova byttan.
Jag har fått hem min som jag beställt och jag tycker den ser ut att funka jättebra. Den tar liten plats, men är djup så rötterna får plats och den verkar praktisk att använda. Locket går att vrida så att det ventilerar, så blött under locket tror jag inte det blir. Dessutom ska man ju vattna på brickan.
Längre ned på denna sida finns mer om Plug-boxen om du vill läsa mer.
Tack Alba och Rosita, delade meningar där, jag såg inte det där inlägget längre ner på sidan. Rosita kan man lyfta ur varje liten kruka för sig, att vända på 49 st på en ggn verkar svårt.
Att man bör odla samma sorter på en ggn låter väl inte så bra, det kanske man inte vill ?
fruberglund
24-01-2007, 19:44
Såg att Coop hade den men jag tyckte hålen såg väääääldigt små ut. Men byttan var liten så jag skulle nog få plats med 8 st på varje hylla. 8 x 189 x 4 nej det vågar jag inte ens räkna ut vad det skulle kosta, får nog köra med mina vanliga plastbyttor
Jag testade förra året och tyckte att det var bra för att det var så enkelt att skola om. Och den tar mycket mindre plats än plastkrukor. Nackdelen är dock att det var svårt att bara pilla ut enstaka, så man bör väl helst så samma sort i hela.
kerstin z5-6
27-01-2007, 12:10
passar bra för sommarblommor , men inte perenner-samma sort i hela brickan ..annars får man problem
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.