Full version: Tips
Inga från Närke
Till de som är intresserad vill jag tipsa om detta:

Måndag 29 jan. kl: 20,00 på kanal 4 " Husdjur under plastikkniven i USA"
Om djur som ägare är beredda att gå hur långt som helst för att se till att deras älskade husdjur ser bra ut.
Kathy
CITAT (Inga från Närke @ 24-01-2007, 21:37)

Om djur som ägare är beredda att gå hur långt som helst för att se till att deras älskade husdjur ser bra ut.

sad.gif sad.gif sad.gif

usch, vad hemskt - och ändå har jag inte sett programmet...
Inga från Närke
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 21:48)

sad.gif sad.gif sad.gif

usch, vad hemskt - och ändå har jag inte sett programmet...

Var därför jag tipsade för det kanske är lite nyttigt också att se så det inte blir något liknande här i Sverige. Vi brukar ju apa efter USA.
Kathy
CITAT (Inga från Närke @ 24-01-2007, 22:10)
Var därför jag tipsade för det kanske är lite nyttigt också att se så det inte blir något liknande här i Sverige. Vi brukar ju apa efter USA.

Ja, det händer att de opererar bort klorna på katter, eller klär kattens klor med någon slags färgad plast. wacko.gif
Att operera bort kattens klor är inte tillåtet i Sverige.
Det är nyttigt att den här typen av program görs och visas, så att djurplågeriet uppmärksammas och, förhoppningsvis, får ett stopp.
askar
Tror nog att vi kommer att se programmet... fast jag brukar få blunda ibland
när det visas alltför grymma bilder.
Det är eg viktigt att se för att få upp ögonen för vad som pågår.
Om vi inte vet om så kan vi ju inte heller protestera mot
och försöka få tillstånd en ändring.

Tacka Inga för tipset. smile.gif
KURT
Programmet går i TV4 (inte kanal 4), och det är ju ett mycket representaivt program för den kanalen. Ett inköpt program med sensationer och lite äckel.
aanderss

fy låter hemskt
Whiskuchi
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 22:14)
CITAT (Inga från Närke @ 24-01-2007, 22:10)

Ja, det händer att de opererar bort klorna på katter, eller klär kattens klor med någon slags färgad plast. wacko.gif
Att operera bort kattens klor är inte tillåtet i Sverige.

Fast plasttippar på klorna far ju katten inte illa av... wub.gif
Declawing är olagligt ja, men det utförs dessvärre av oseriösa veterinärer även i Sverige mad.gif
Kathy
CITAT (Whiskuchi @ 25-01-2007, 21:22)
Fast plasttippar på klorna far ju katten inte illa av... wub.gif
Declawing är olagligt ja, men det utförs dessvärre av oseriösa veterinärer även i Sverige mad.gif

Nej....det ser bara inte så...naturligt ut.

"Declawing" - det var så det hette.
Så du menar alltså att det förekommer även i Sverige??? ohmy.gif wacko.gif mad.gif
Whiskuchi
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 22:53)
CITAT (Whiskuchi @ 25-01-2007, 21:22)

Fast plasttippar på klorna far ju katten inte illa av...  :wub:
Declawing är olagligt ja, men det utförs dessvärre av oseriösa veterinärer även i Sverige  :angry:

Nej....det ser bara inte så...naturligt ut.

"Declawing" - det var så det hette.
Så du menar alltså att det förekommer även i Sverige??? ohmy.gif wacko.gif mad.gif

Ja, en kompis bror var tidigare tillsammans med en tjej som låtit declawa sin katt för att den klöste på soffan sad.gif
Oseriösa veterinärer.. gör nog allt bara man betalar tillräckligt mad.gif
Kathy
CITAT (Whiskuchi @ 26-01-2007, 14:56)
Ja, en kompis bror var tidigare tillsammans med en tjej som låtit declawa sin katt för att den klöste på soffan sad.gif
Oseriösa veterinärer.. gör nog allt bara man betalar tillräckligt mad.gif

Stackars kisse. sad.gif sad.gif sad.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 26-01-2007, 16:13)
CITAT (Whiskuchi @ 26-01-2007, 14:56)
Oseriösa veterinärer.. gör nog allt bara man betalar tillräckligt  :angry:

Stackars kisse. sad.gif sad.gif sad.gif

Ja verkligen sad.gif
Snöflinga
Man klipper ju klor på hundar ... har hört att det förekommer även på katter ... är det så och varför, måste vara svårare att fånga möss då unsure.gif
Whiskuchi
CITAT (Snöflinga @ 26-01-2007, 17:12)
Man klipper ju klor på hundar ... har hört att det förekommer även på katter ... är det så och varför, måste vara svårare att fånga möss då unsure.gif

Absolut, jag klipper klorna på mina. Men de är innekatter wink.gif Om jag inte klipper blir de för långa så katterna börjar fastna i min tröja när de gosar.
Man klipper inte kattklor lika kort som hundars, bara yttersta spetsen wub.gif
yenny
Klipper inte jag klorna på Frida så får hon nästan svårt att gå tillslut. (tror jag... det har aldrig hänt, för när hon börjar låta som att hon har högklackat på sej så klipper jag dom) Hon är ju innekatt och sliter inte så hårt på sina klor.
Snöflinga
OK ... men är det inte svårt om de drar in klorna när det skall klippas wink.gif
Whiskuchi
Man får trycka ut dem smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon