malin72
jo mitt i allt sådd virr här hemma så total glömde jag bort det som stogg i fönstret...där är ju rätt varmt sad.gif så mitt fina ödesträd jag fick i höstas ser hjälplöst ut......
jag vet att den kan tappa bladen men min bara växte och mådde bra och nu ser själva grenen nästan död ut sad.gif sad.gif sad.gif jag hällde vatten på den men tror inte att den kan räddas unsure.gif och jag som var så glad över den

och hur tror ni att det känns att det är just ÖDESTRÄDET.....wiiiiii låter inget bra rolleyes.gif
Storåtjejen
Hej Malin!

Tror att det var du och jag som gjorde byte med varandra. Du fick ödesträd och jag fick en klätterpelargon. (Har inskrivet i min lilla svarta) tongue.gif . Nu är det så att jag har kvar skott av ödesträdet, rotat och klart, om du vill ha en ny??? Hör av dig isf rolleyes.gif

/Ann
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 25-01-2007, 19:11)
Hej Malin!

Tror att det var du och jag som gjorde byte med varandra. Du fick ödesträd och jag fick en klätterpelargon. (Har inskrivet i min lilla svarta) tongue.gif . Nu är det så att jag har kvar skott av ödesträdet, rotat och klart, om du vill ha en ny??? Hör av dig isf rolleyes.gif

/Ann

klart att jag vill ha men nu e det väl för kallt att skicka.. sad.gif
Storåtjejen
Ja, vi får vänta till värmen återkommer, men då räknar jag med att du vill ha laugh.gif

/Ann
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 25-01-2007, 19:20)
Ja, vi får vänta till värmen återkommer, men då räknar jag med att du vill ha laugh.gif

/Ann

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja det kan du ge dig på tongue.gif då får vi se vad du vill ha av mig denna gång då smile.gif
Storåtjejen
Det blir säkert nånting trevligt att se fram emot laugh.gif Vi kan ju återkomma via IM längre fram rolleyes.gif rolleyes.gif
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 25-01-2007, 19:27)
Det blir säkert nånting trevligt att se fram emot laugh.gif Vi kan ju återkomma via IM längre fram rolleyes.gif rolleyes.gif

inte via pm då laugh.gif laugh.gif laugh.gif jo det ska nog finnas något trevligt ska du se rolleyes.gif
Storåtjejen
Javisst ja...... PM heter det ju här laugh.gif Är med i Pelargonsällskapet också och där heter det IM, därav förväxlingen. laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 25-01-2007, 19:31)
Javisst ja...... PM heter det ju här laugh.gif Är med i Pelargonsällskapet också och där heter det IM, därav förväxlingen. laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif så det kan gå.. tongue.gif

hörs senare då smile.gif wub.gif
malin72
tänkte bara tala om att jag är glad igen wub.gif wub.gif wub.gif jag hann tydligen i sista stund ge den vatten för nu har den små nya blad wub.gif wub.gif

men ska den bara ha en slingrande lång sak eller gör den grenar sen eller ska man ta sticklingar av den..så det blir flera i samma kruka unsure.gif unsure.gif
yenny
Jag brukar klippa min ganska hårt så den förgrenar sej och blir som ett litet träd. Eller så kan man ha en spalje och låta den slingra sej. allt efter vilken smak man har.
Storåtjejen
Jag brukar också klippa mitt gamla ödesträd riktigt hårt varje febr. Sen låter jag alla grenar som växer ut slingra sig i en klätterställning som står i krukan. Lägger in en bild som visar hur den såg ut förra sommaren.

/Ann

malin72
CITAT (Storåtjejen @ 14-02-2007, 21:22)
Jag brukar också klippa mitt gamla ödesträd riktigt hårt varje febr. Sen låter jag alla grenar som växer ut slingra sig i en klätterställning som står i krukan. Lägger in en bild som visar hur den såg ut förra sommaren.

/Ann

aha fin fint wub.gif för nu är den ju bara som när jag fick den av dig...lite högre bara,när ska man klippa den då wub.gif wub.gif känns så fel att göra det nu i feb när den är liten men den kanske mår bra av det unsure.gif
yenny
Jag skulle klippa så fort jag såg at den börjat växa. För då har den kraft att skicka ut nya skott och förgrena sej.
malin72
CITAT (yenny @ 15-02-2007, 16:36)
Jag skulle klippa så fort jag såg at den börjat växa. För då har den kraft att skicka ut nya skott och förgrena sej.

aha ska jag plantera om den också på en gång eller unsure.gif unsure.gif kan jag ta det jag klipper av och göra till stickling eller unsure.gif wub.gif
Storåtjejen
Du kan ju vänta nån vecka med att plantera om efter beskärning. Det gör iaf alltid jag. Toppen som du klipper av kan du naturligtvis rota och kanske senare sätta ner i samma kruka. Så blir det lite mer på en gång tongue.gif
Det är ju först nu som de kommer igång att växa. Åtminstone stod min stora stilla hela vintern. Såg i slutet av januari att det började komma nya skott. Då var det bara att ta fram sekatören och vara hård, men kärleksfull wub.gif
Just nu ser den inte mycket ut för världen... men det kommer nytt rolleyes.gif

/Ann
malin72
ok tack då ska jag prova wub.gif wub.gif
Storåtjejen
Lycka till rolleyes.gif rolleyes.gif

/Ann

PS Hojta till om du trots allt vill ha den där sticklingen jag har (ödesträdet alltså) rolleyes.gif
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 15-02-2007, 19:29)
Lycka till rolleyes.gif rolleyes.gif

/Ann

PS Hojta till om du trots allt vill ha den där sticklingen jag har (ödesträdet alltså) rolleyes.gif

om jag misslyckas med min så hojtar jag tongue.gif tongue.gif
lilla mamma
Och om du nte msslyckas, finns det fler som är intresserade rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon