Full version: Vad heter denna?
Malvia

Köpte denna på Berga Naturbruksgymnasiun, de sa att den kallades för papegojblomma.

Sökt på det namnet men bara hittat den som bl.a. finn i Spanien.

Hittade bilden i marskattans album.

http://www.odla.nu/album/data/soderto/full_4501_p48518

och varför kommer inte bilden upp, bara adressen?
var inne på testforumet för att lära mig lägga upp bilder och det var där jag hittade bilden
är helt okunnig om detta
Elisabeth P
Den jag tror är papegojblomma ser inte ut så, men jag kan ha fel.

För att få in bilden måste man trycka på bildens egenskaper och kopiera adressen. Sen går man till det inlägg man vill skicka svar i och klickar på "bild" ovanför svarsrutan och klistrar in adressen där. Då ska det funka. Om jag nu inte missade något

Lisa
malin72
när du ska lägga in en bild så måste du stänga alla taggar efter att du lagt den på bild...inte länk...

Berga Naturbruksgymnasiun men den ligger ju nästan hos mig...kan man köpa blommor där unsure.gif unsure.gif smile.gif
drutten25
Den heter papegojnäbb.

Fullständiga namnet är: Impatiens niamniamensis, papegojnäbb.

Visst är dom häftiga? Jag har en som jag håller på att ta livet av hela tiden, dom är ju ganska törstiga och jag glömmer att vattna.

Ps; Jag har en blombild på den i mitt album, under "gott o blandat".
Malvia

Tack för svar på blomman och hur jag ska göra med bilder.

Papegojnäbb, precis som den ser ut.

Släkt med flitiga Lisa sa dom.

ja den är törstig, höll på att dö men då tog jag skott och dem lever än.

Malvia
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 11:00)
Berga Naturbruksgymnasiun men den ligger ju nästan hos mig...kan man köpa blommor där unsure.gif unsure.gif smile.gif

Vi brukar åka på Bergadagarna i maj/juni, där skolan visar upp sig och vårt mål är kaninutställningen som dotterna deltar i.

Jag smiter iväg och handlar växter till mina utelådor, perfekt i tiden.

Brukar vara mycket folk, värt att besöka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon